کد خبر: 503503
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
تویوتا مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به خریداران خودروهای این شرکت در آمریکا، غرامت می پردازد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن با اعلام این خبر افزود: بخشی از این غرامت در اختیار افرادی قرار می گیرد که در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ خودروهای تویوتا خریداری کرده اند اما به دنبال فراخواندن این خودروهای برای تعمیر، قیمت آنها کاهش یافته بود.

تویوتا این خودروها را برای تعمیر سامانه ایمنی آنها، فراخوان کرده بود به همین دلیل قیمت این مدل از خودروها در بازار کاهش یافت و این غرامت بابت این کاهش قیمت پرداخت می شود.
بخشی از دریافت کنندگان این غرامت، در سال های قبل خودروهای خود را به قیمتی ارزان تر فروخته بودند.

تویوتا همچنین بدون پذیرش بروز خطا اعلام کرد بخش دیگری از این غرامت نیز به دارندگان خودروها دارای اشکال در سامانه ایمنی و سرعت پرداخت می شود.

در بیانیه نمایندگی تویوتا در آمریکای شمالی آمده است: با دست یابی به توافقی برای پرداخت غرامت، شکایت خریداران خودرو در آمریکا به دلیل ضرر در نتیجه کاهش قیمت خودروها متوقف می شود.

این بیانیه اضافه می کند: این شرکت درباره بروز اهمان یا خطا، نه اعتراف و نه تکذیب می کند. دست یابی به این توافق برای پرداخت غرامت، تصمیم بسیار سخت بود به ویژه که مستندات علمی و برآوردهای مستقل بسیاری تایید کرده اند که سامانه های الکترونیکی تویوتا، امن بوده اند. به هر حال به این نتیجه رسیدیم که عبور از این مرحله به سود شرکت ، کارمندان ، نمایندگی ها و کارگران ماست. هم اکنون شرکت می تواند انرژی ، زمان و منابع خود را برای ماموریت اصلی یعنی ماموریت "ساخت بهترین خودروی ممکن" ، متمرکز کند.

تویوتا

تویوتا بین سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ برای تعمیر و اصلاح مشکلی در سامانه سرعت، حدود ۱۲ میلیون دستگاه خودرو را از سراسر جهان فراخوان کرد؛ این مشکل باعث می شد سرعت خودرو به صورت ناگهانی و نه ارادی افزایش یابد. با این حال درباره دلیل این موضوع میان شرکت و خریداران خودرو اختلاف نظر وجود داشت.

بازگشت تویوتا به جایگاه بزرگترین خودروساز جهان

در همین حال بی بی سی گزارش داد: تویوتا در سال ۲۰۱۲ با فروش ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در جایگاه بزرگترین خودروساز جهان قرار گرفت.

این شرکت ژاپنی در سال قبل پس از جنرال موتورز آمریکا و فولکس واگن آلمان، در رتبه سوم قرار داشت. زلزله ژاپن و سونامی در تایلند دلیل این جایگاه تویوتا در سال گذشته میلادی عنوان شده است.

تویوتا از سال ۲۰۰۸ به مدت سه سال متوالی در رتبه اول فروش و تولید خودرو جهان قرار داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار