کد خبر: 502697
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
فارس: هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی نواحی ایران با اعلام این خبر گفت: سراج الدین باش قره ، ۴۳ سال سن داشت و یکی از بهترین شاگردان «دردی اسماعیل زاده» ملقب به «دردی طریک» بود. وی ساکن روستای حسن طبیب بود و از ۲۷ سالگی به نوازندگی دوتار و آواز خوانی پرداخت.

جاوید ادامه داد: وی دوتار نوازی و روایت‌گری موسیقایی ترکمن را نزد پدرش «حاجی امان» آموخت که ایشان هم تلاش‌های بسیاری در بزرگداشت مختوم‌قلی انجام داد و هر ماه یک بزرگداشت برای این شاعر بزرگ ترکمن درمنزلش برگزار می‌کرد.

این پژوهشگر موسیقی در ادامه یادآور شد: با شقره در اولین و دومین جشنواره سراسری خنیاگران انقلاب اسلامی که ایام دهه فجر ۲ سال گذشته درخرم آباد برگزار شد، حضور یافت و در آنجا به اجرای سرود «ظالم آمریکا» که از آثار به یاد ماندنی استادش «دردی طریک» بود به همراه رحیم خیوه لی از دیگر هنرمندان هم ولایتی اش پرداخت .

هوشنگ جاوید در پایان گفت: سراج‌الدین باش قره سال گذشته با گروه ترکمن استان گلستان که سرپرستی آن را عهده دار بود ؛ دراین جشنواره برای بار دوم حضور یافت که کسب مقام برتر بخش موسیقی مناطق و نواحی ایران را برای وی و گروهش به همراه آورد. باش قره علاوه بر این ، به اجرای صحنه ای درهمایش ادیبان بسیجی که از سوی سازمان بسیج هنرمندان در گرگان برگزار شد پرداخت و اجرای وی با استقبال بسیاری روبرو شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار