کد خبر: 496312
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۱
فركانس‌هاي مزاحم عربستان و قطر بر روي برنامه‌اي كه درمورد وهابيت روشنگري مي‌كند
 اتحاديه اروپا جمهوري اسلامي را متهم كرده است كه با ارسال پارازيت مانع نشر آزادانه افكار و آزادي بيان مي‌شود. در صورتي كه باز هم مانند گذشته اروپايي‌ها چشمانشان را روي اقدام اعراب در ارسال پارازيت روي برنامه‌هاي شبكه‌هاي عربي جمهوري اسلامي بسته‌اند. 

وهابيت عليه بصيرت
به گزارش «جوان»، كشور‌هاي مرتجع عربي به تحريك وهابيون چندين سال است روي برنامه‌هاي شبكه‌هاي ايراني كه برنامه‌هاي عربي پخش مي‌كنند، ارسال پارازيت دارند. بارز‌ترين نمونه اين اقدام، ايجاد پارازيت روي شبكه الكوثر و برنامه پرمخاطب «مطارحات العقيده» است كه از حدود دو سال گذشته در زمان پخش آن موج پازايت روي فركانس شبكه قرار مي‌گيرد. 

سيد ابراهيم حسيني بخش، مدير روابط عمومي و امور مخاطبان شبكه الكوثر، در گفت‌وگو با «جوان» ضمن تأييد ‌اين خبر افزود: «مطارحات العقيده» برنامه‌اي عقيدتي است كه بيش از ۷، ۸ سال است كه از شبكه الكوثر پخش مي‌شود، كارشناس اين برنامه «آيت الله سيد كمال حيدري» هستند كه با ارائه مدارك و اسناد كه از كتب و روايات خود وهابيون استخراج مي‌كنند، عقايد وهابيت را به چالش مي‌كشند و پوچ بودن عقايد اين فرقه را اثبات مي‌كنند. 

حسيني بخش با بيان اينكه آيت الله حيدري، تمام اسناد خود را در اين برنامه به نمايش مي‌گذارند و نشان مي‌دهند كه از چه كتاب‌ها و چه صفحاتي از كتاب‌ها اسناد و ادله خود را استخراج مي‌كنند، افزود: به دليل استقبال تماشاگران، اين برنامه پربيننده‌ترين برنامه شبكه الكوثر شده است و بسياري از وهابيون در سايت‌ها و وبلاگ‌هاي خود خواستار اين شده‌اند كه كسي از ميان علمايشان پيدا شود و پاسخي به آيت الله حيدري بدهد اما تاكنون هيچ كدام از وهابيون حاضر نشده‌اند در مقابل ادله اين برنامه پاسخي ارائه دهند. 

تأثير برنامه روي مخاطبان
مدير روابط عمومي و امور مخاطبان شبكه الكوثر در مورد تأثير‌ اين برنامه روي مخاطبان شبكه الكوثر گفت: ما پيام‌هايي از حدود ۴۴ كشور داريم كه از برنامه «مطارحات‌العقيده» تقدير و حمايت كرده‌اند، در زمان پخش برنامه نيز تماس‌هاي زيادي برقرار مي‌شود، چندين مورد بوده كه افرادي تماس گرفته‌ و اعلام كرده‌اند كه به دليل روشنگري‌هاي اين برنامه به حقانيت تشيع پي برده و شيعه شده‌اند، حتي شخصي را داشتيم كه در هنگام پخش زنده اين برنامه زنگ زد و شهادتين را گفت و مسلمان شد، آخرين نمونه هم خانواده‌اي الجزايري بودند كه تماس گرفتند و گفتند كه از اين به بعد به مذهب تشيع گرويده‌اند. علاقه‌مندان به صورت خود‌جوش حدود ۲ هزار فايل ضبط شده برنامه را روي يوتيوب قرار داده‌اند و آن را در اينترنت نشر داده‌اند.
 
حسيني بخش پيرامون حملات صورت گرفته به اين برنامه گفت: به طور معمول با شروع پخش اين برنامه پارازيت‌ها روي فركانس شبكه آغاز مي‌شود، اين پارازيت‌ها بيشتر از سوي كشور‌هايي چون قطر و عربستان ارسال مي‌شود، حتي پيش از اين فركانس شبكه را مي‌زدند، زيرا اين برنامه در قم توليد مي‌شود و از طريق امواج به تهران منتقل شده و از آنجا روي ماهواره قرار مي‌گيرد، آنها در اين زمان سعي مي‌كردند ارسال برنامه از قم به تهران را با ارسال فركانس قطع كنند. همچنين سايت شبكه نيز به صورت مداوم مورد حمله قرار مي‌گيرد و در زمان پخش «مطارحات‌العقيده» شاهد اوج اين حملات هستيم، زيرا برنامه به صورت مستقيم از سايت پخش مي‌شود و متن آن نيز براي دسترسي روي خروجي سايت قرار مي‌گيرد. 

وي ادامه داد: حملات اينترنتي به سايت شبكه الكوثر اكثراً از كشور‌هايي چون امريكا، عربستان، مصر، قطر و سوريه انجام مي‌شود. 

راهكارهاي مقابله با پارازيت
حسيني بخش در مورد واكنش اين شبكه به ارسال پارازيت‌ها گفت: براي مقابله با اين كار، روش‌هاي جايگزيني را انتخاب كرده‌ايم، از جمله تغيير فركانس شبكه كه به صورت هفتگي آن را انجام مي‌داديم، پخش زنده روي سايت شبكه، ايجاد صفحه برنامه در فيس‌بوك، ارسال فايل‌هاي برنامه روي يوتيوب، پخش زنده برنامه از راديو عربي جمهوري اسلامي و مذاكره با برخي از شبكه‌هاي تلويزيوني كه علاقه‌مند به پخش برنامه بوده‌اند، است. مدير روابط عمومي و امور مخاطبان شبكه الكوثر ادامه داد: بسياري از شبكه‌هاي عربي تمايل به پخش اين برنامه دارند، با مذاكراتي كه با آنها انجام شده است، در هنگام پخش برنامه، فركانس آن شبكه‌ها در اختيار شبكه الكوثر قرار مي‌گيرد و برنامه از طريق آنها پخش مي‌شود. 

رفتار دوگانه غربي‌ها با مقوله آزادي بيان بار ديگر در مورد ايران صدق پيدا كرد، در زماني كه پخش شبكه‌هاي خبري مانند پرس تي وي و العالم به بهانه‌هاي واهي قطع مي‌شود، هيچ مخالفتي با ارسال پارازيت روي شبكه‌هاي ايراني انجام نمي‌شود و هرگاه چراغي براي روشنگري افروخته مي‌شود، دنياي جهالت از تمام ابزار‌هاي در اختيارش استفاده مي‌كند تا آن را خاموش كند. اگرچه هيچ‌گاه خورشيد حقانيت در پس ابرهاي جهل باقي نخواهد ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار