کد خبر: 488057
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
سايت هتاك با هر جست‌وجوي ما 7 دلار به جيب مي‌زند
پس از تكرار خيانت‌هاي موتور جست‌وجوگر گوگل و خشم ميليون‌ها كاربر مسلمان آن، از به نمايش درآمدن قسمت‌هايي از فيلم موهن امريكايي –صهيونيستي توهين به پيامبر اسلام در سايت يوتيوپ، اين روزها پيامكي ميان مشتركان تلفن همراه كشورمان رد و بدل مي‌شود؛ پيامكي كه با معرفي ديگر موتورهاي جست‌وجوگر، تحريم هتاكان به ساحت مقدس نبوي را در يك حركت خودجوش مردمي به نمايش مي‌گذارد. 

بعضي اخبار كهنه نمي‌شوند. انتشار خبر فيلم اهانت به پيامبر اسلام، هر چند مربوط به چندين روز پيش است اما اين رفتار شنيع صهيونيست‌ها در توليد و انتشار چنين فيلمي، احساسات يك‌و‌نيم ميليارد مسلمان را در تمامي نقاط جهان جريحه‌دار كرد. به دنبال اين مسئله به نمايش درآمدن بخش‌هايي از اين توهين جنون‌آميز در سايت يوتيوپ با اعتراض گسترده كاربران مسلمان اين شركت مواجه شد. در برابر اين خشم و انزجار اما «مارتين جوزنبولت» مدير شركت گوگل، نمايش اين فيلم را آزادي انديشه خواند و رسماً اعلام كرد اين كار متوقف نخواهد شد. 

تاكتيك برخورد هتاكان به آزادي انديشه
در برابر چنين رفتاري، علماي مسلمان جهان استفاده از جست‌وجوگر گوگل و سايت يوتيوپ را در تمامي كشور‌هاي اسلامي به مدت دو روز ممنوع كردند؛ دو روزي كه امروز به پايان مي‌رسد اما بازخواني خيانت‌هاي گوگل به مسلمانان و به خصوص مردم ايران سبب شده است تا اين بار مردم كشورمان خودشان با معرفي سايت‌هاي جست‌وجوگر جايگزين از طريق پيامك، هتاكان به ساحت مقدس نبوي را براي هميشه تحريم كنند. 

درآمدي كه ما به جيب گوگل مي‌ريزيم
شايد نخستين خيانت گوگل در حق مردم ايران و حتي تاريخ و جغرافياي جهان جعل نام «خليج فارس »و بعد‌ها حذف نام «فارس» و نمايش كلمه خليج در نقشه گوگل باشد، اما اين بار اين موتور جست‌وجو گر پا را از خطوط قرمز اديان و انسانيت فراتر نهاده و با نمايش فيلمي كه اعتراضات جهاني مسلمانان را در پي داشت، وابستگي خود را به لابي‌هاي صهيونيستي بيشتر به رخ مي‌كشد. 

اين موتور جست‌وجوگر كه تنها ۱۴ سال از عمرش مي‌گذرد، امروز به كمك درآمدهايي كه از همين جست‌وجوهاي كاربران عايدش مي‌شود، توانسته است گسترش زيادي بيابد و ميليون‌ها كاربر را در سراسر جهان به خود جلب كند. 

در نوامبر ۲۰۰۹ گوگل ۶۵ درصد از سهم بازار موتور جست و جوي برتر در امريكا را در اختيار داشت. گوگل از اين طريق روزانه صدها ميليون دلار درآمدزايي دارد. 

گوگل بابت هر جست‌وجو‌يي كه روي اين سايت انجام مي‌شود، ۱۲ سنت درآمد دارد و از كليك روي آگهي‌ها هم ۶۲ سنت سود مي‌كند و به طور متوسط گوگل از هر كاربر جست‌وجوگرش هفت دلار درآمد كسب مي‌كند. اين سايت در سال ۲۰۱۱، بيش از ۴۴۳ ميليارد تومان از ايراني‌ها پول به جيب زده است. با عنايت به اين آمار و ارقام به روشني مي‌توان دريافت يكي از منابع اصلي سود موتور جست‌وجوگر گوگل از مراجعات كاربران حاصل مي‌شود. اين در حالي است كه موتورهاي جست‌وجوگر ديگري هم وجود دارند كه كارايي خوب و قابل اعتمادي دارند و شايد جست‌وجو در گوگل بيشتر از آنكه حكايت از قابليت اين موتور جست‌وجو گر داشته باشد، عادتي اعتيادگونه يا ناآگاهي از قابليت‌هاي ديگر موتورهاي جست‌وجوگر را نشان مي‌دهد. 

معرفي چند موتور جست‌وجوگر
موتورهاي جست‌وجوگري مانند گوگل يكي از ابزارهاي صهيونيست‌ها و غرب براي بهره‌برداري‌هاي سياسي است و وابستگي كاربران به اين سايت تنها به دليل تبليغات فراواني است كه براي آن صورت مي‌گيرد. در واقع اين من و شما هستيم كه با مراجعه به اين سايت‌ها به كسب در‌آمد و ادامه حيات آنها كمك مي‌كنيم. اين بار اما مردم مسلمان كشورمان عزم خود را جزم كرده‌اند براي احترام به آزادي انديشه حقيقي و ارزش‌هاي انساني با بازنكردن اين موتور جست‌وجوگر مقدمه حذف آن را فراهم كنند.
www.bing.com و www.ask.com از جمله موتورهاي جست‌وجوگري است كه با تحريم هميشگي گوگل مي‌توان از قابليت‌هاي آنها استفاده كرد، ضمن آنكه برخي از موتورهاي جست‌وجوگر خوب وطني نيز مي‌توانند به خوبي از پس رفع نياز كاربران بر بيايند.
www.Parseek.com
www.Jostejoogar.com
www.ghatreh.com
www.shiasearch.com
www.Payab.com
www.rismoon.com
نمونه‌هايي از موتورهاي جست‌وجوگر وطني است و www.chmail.ir هم پست الكترونيكي است كه مي‌توان از آن به جاي ايميل و جي‌ميل بهره برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار