کد خبر: 487735
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
برگزاري مجمع انتخاباتي بدون حضور ناظر كميته ملي المپيك
جديد‌ترين فدراسيون تعليقي ايران هم فدراسيون تير و كمان است؛ فدراسيوني كه ديروز با تشكيل غيرقانوني مجمع انتخاباتي آن توسط وزارت ورزش و انتخاب شجاعي به عنوان رئيس فدراسيون، تعليق آن شكل رسمي به خودش گرفت. حالا ورزشكاران تير و كمان ايران هم به جمع قايقرانان و دوچرخه سواران پيوسته‌اند كه حق شركت در رقابت‌هاي بين‌المللي را ندارند.

مجمع انتخاباتي فدراسيون تير و كمان ديروز در حالي برگزار شد كه فدراسيون جهاني اين رشته در نامه‌اي رسماً اعلام كرده بود كه ايران تا اصلاح نشدن اساسنامه فدراسيون حق برگزاري مجمع انتخاباتي را ندارد. اولتيماتوم فدراسيون جهاني به بركناري غير قانوني كريم صفايي رئيس فدراسيون تير و كمان بر مي‌گردد. ۳۰ ارديبهشت بود كه وزارت ورزش با توجه به اختلافاتي كه با صفايي داشت او را بركنار كرد. كنار گذاشته شدن صفايي باعث شد تا فدراسيون جهاني تير و كمان اين مسئله را دخالت دولت در ورزش عنوان كند و در نامه‌اي از فدراسيون تير و كمان ايران بخواهد تا با اصلاح اساسنامه شرايطي را فراهم كند كه دولت نتواند در عزل و نصب‌هاي اين فدراسيون نتواند دخالت كند. فدراسيون جهاني تأكيد كرده بود همچنان كريم صفايي را به عنوان رئيس فدراسيون به رسميت مي‌شناسد و قبل از اصلاح اساسنامه برگزاري هر گونه مجمع انتخاباتي به تعليق تير و كمان ايران منجر مي‌شود، اتفاقي مشابه كه گريبان فدراسيون دوچرخه سواري را هم گرفت.

بر خلاف مجمع‌هاي قبلي انتخاباتي فدراسيون‌ها كه در آكادمي ملي المپيك انجام مي‌شد ديروز وزارت ورزش ميزبان مجمع انتخاباتي فدراسيون تير و كمان بود؛ ساختمان چند صد متر بالاتر از كميته ملي المپيك. ميزباني وزارت ورزش يك پيام روشن داشت و آن هم بالا گرفتن اختلافات بين كميته ملي المپيك و وزارت ورزش بود. صندلي ناظر كميته ملي المپيك ديروز هم خالي بود تا پس از دوچرخه سواري و قايقراني، تير و كمان سومين فدراسيوني باشد كه نماينده كميته ملي المپيك در مجمع آن شركت نمي‌كند. علي آبادي و همكارانش با توجه به نامه كميته‌بين‌المللي المپيك كه برگزاري انتخابات فدراسيون‌ها را قبل از اصلاح، ممنوع كرده بود در مجمع‌هاي انتخاباتي فدراسيون‌ها شركت نمي‌كنند تا كل ورزش ايران تعليق نشود. آن هم در شرايطي كه وزارت ورزشي‌ها بدون توجه به اين نامه‌ها به دنبال نشاندن حرفشان به كرسي حتي به قيمت تعليق ورزش هستند، موضوعي كه ديروز بار ديگر با برگزاري غيرقانوني مجمع انتخاباتي فدراسيون تير و كمان بيشتر از گذشته خودش را نشان داد. 

در مجمع انتخاباتي ديروز همان طور كه پيش بيني مي‌شد محمد علي شجاعي كه پس از بركناري كريم صفايي عنوان سرپرست موقت را يدك مي‌كشيد با ۴۴ رأي از ۴۵رأي به عنوان رئيس فدراسيون تير و كمان انتخاب شد. آن هم در شرايطي كه فدراسيون جهاني تير و كمان تأكيد كرده بود كه تنها مجمعي را به رسميت مي‌شناسد كه زير نظر كريم صفايي رئيس بركنار شده آن انجام شود. 

صفايي، رئيس معزول فدراسيون تيروكمان ديروز در گفت و گويي با ايلنا با اشاره به اينكه انتخابات برگزار شده اين فدراسيون مورد تأييد هيچ نهاد بين‌المللي نيست، گفت:«حكم محمد عباسي به محمدعلي شجايي فقط در سطح وزارت ورزش ارزش خواهد داشت و در بيرون از آن مجموعه نه مورد تأييد كميته ملي المپيك ايران و نه مورد قبول فدراسيون جهاني اين رشته و كميته بين‌المللي المپيك است.»
برخلاف صحبت‌هاي صفايي، سجادي معاون وزير ورزش انتخابات فدراسيون تير و كمان را قانوني مي‌داند. سجادي در پاسخ به اين سؤال كه نماينده كميته ملي المپيك در مجمع غايب بود و آيا برگزاري اين مجمع قانوني است، گفت:«گاهي پيش مي‌آيد كه يكي، دو نفر غايب وجود داشته باشد حتي در اين انتخابات هم از ۴۶ نفر شركت كننده يك نفر غايب بود. 

اين موضوع را كه عنوان مي‌كنيد مجمع انتخابات آيا قانوني بوده است، بايد بگويم كه طبق مكاتباتي كه با فدراسيون جهاني داشتيم همه عواملي را كه عنوان شده بود رعايت ‌كرده‌ايم. وقتي اصلاح اساسنامه صورت بگيرد، در آن زمان انتخابات بر اساس اساسنامه جديد انجام خواهد شد و حالا هم انتخابات فدراسيون بر اساس اساسنامه‌اي كه داريم انجام مي‌شود و اين موضوع عطف به ما سبق نمي‌شود.»

همچنين انتخابات غيرقانوني فدراسيون دوچرخه سواري و تعليق اين رشته با شركت نكردن ملي پوشان دوچرخه سواري در رقابت‌هاي قهرماني جهان وارد مرحله تازه‌اي شد. در حالي رقابت‌هاي دوچرخه سواري قهرماني جهان در حال برگزاري است كه دو ملي پوش ايران اجازه حضور در اين رقابت‌ها را با توجه به تعليق دوچرخه سواري پيدا نكردند. 

اين در حالي است كه پس از انتشار نامه تعليق فدراسيون دوچرخه‌سواري ايران از سوي فدراسيون جهاني اين رشته، حدود دو هفته پيش مسئولان فدراسيون ايران با رد اين خبر برخي از رسانه‌ها را متهم به شيطنت كردند و گفتند «آنها آب به آسياب دشمنان مي‌ريزند. » سرپرست فدراسيون با تكذيب قاطع اين خبر از حضور ملي‌پوشان ايران در رقابت‌هاي جهاني هلند خبر داد و اعلام كرد:«اگر تعليق هستيم چگونه سه دوچرخه‌سوار ما در مسابقات جهاني هلند ركاب خواهند زد؟» 

با وجودي كه تمامي شواهد از تعليق چند رشته ورزشي از جمله دوچرخه سواري حكايت دارد، وزارت ورزش اصرار دارد تاكنون هيچ فدراسيوني در ايران به صورت رسمي تعليق نشده است سجادي درباره نرفتن دوچرخه‌سواران به مسابقات جهاني و موضوع تعليق شدن اين فدراسيون گفت:« اينكه دوچرخه‌سواران نتوانستند به اين مسابقات بروند، به دليل آن بود كه موفق به گرفتن ويزا نشدند. فدراسيون جهاني گفته است كه دوچرخه‌سواري ايران مي‌تواند مسابقه برگزار كند و در همه كاپ‌ها هم شركت داشته باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار