کد خبر: 487352
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲
توهین به پیامبر اسلام(ص)، این بار در فرانسه

 
جوان آنلاین-سینا سرمد: در حالی که ساخت و پخش فیلم موهون ضد اسلامی و توهین به پیامبر اسلام (ص) در این روزها موجی از خشم و نفرت میان مسلمانان جهان ایجاد کرده است، انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز در یک مجله فرانسوی دوباره خشم مسلمانان جهان را برانگیخته تا اینطور به نظر برسد که این توهین های زنجیر وار کاملا برنامه ریزی شده است و تقدس زدایی و توهین به ادیان، به بهانه آزادی بیان یکی از پروژه های غرب برای ترقیب مردم به سکولاریسم به شمار می رود.

البته این اولین باری است که به پیامبر اکرم(ص) توهین می شود و هنوز ماجرای کارکاتوریست دانمارکی و توهین آن به پیامبر از یادها نرفته است.

انتشار کاریکاتورهاي موهن در حالی صورت می‌گیرد که کشور فرانسه با داشتن ۵ تا ۶ میلیون مسلمان دارای بزرگترین جمعیت مسلمان اروپاست.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد كه یک مجله فرانسوی که پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد چندین کاریکاتور موهن را منتشر کند، ديروز دست به این اقدام زد و چندین کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام منتشر کرد. سردبیر این نشریه كه «شارلی هبدو» نام دارد، پیش از این در برابر هشدارهای برخی مسئولان فرانسوی نسبت به تبعات این اقدام، اعلام کرده بود که انتشار این تصاویر نشان‌دهنده آزادی بیان است.

این مجله سال گذشته نیز کاریکاتورهای موهن دیگری را منتشر کرده بود که اقدام این مجله به بروز اعتراضات گسترده مسلمانان فرانسه و اروپا انجامید.

به دنبال اعلام تصمیم مجله فرانسوی منتشر کننده کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) برای انتشار این تصاویر، نیروهای پلیس ضدشورش فرانسه مقابل دفتر مجله مستقر شدند.

شبکه خبری «TF۱» گزارش داد كه در پی تصمیم مجله طنز فرانسوی «شارلی هبدو» برای چاپ کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام (ص)، خودروهای پلیس ضدشورش فرانسه پیش از انتشار این نشریه مقابل دفتر مجله مستقر شدند.

همچنين دولت فرانسه برگزاری هرگونه تظاهرات در اعتراض به انتشار فیلم و کاریکاتور‌های اهانت‌‌‌آمیز به پیامبر اسلام(ص) در پاریس را ممنوع اعلام کرد تا به این ترتیب سیاست های ضد اسلامی خود را به بهانه آزادی بیان آشکار کند.

این توهین های زنجیر وار به پیامبر و توجیه آن با آزادی بیان در حالی صورت می گیرد که در بسیاری از کشورهای غربی حتی تردید در تعداد کشته‌های یهودیان در جنگ دوم جهانی می‌تواند دردسرهای جدی داشته باشد. حتی مورخین غربی در محیط‌های آکادمیک هم باید مواظب آن باشند که با نگارش مطلبی در خصوص هلوکاست، برای خود سال‌ها دردسر نتراشند!

آنچه مسلم است، انتشار این کاریکاتور خشم و اعتراض مسلمانان جهان را در پی خواهد داشت و در ایران نیز، جمعی از دانشجویان و طلاب تهرانی در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر در مقابل سفارت فرانسه تجمعی اعتراضی برگزار کردند تا در این زمینه پیش قدم باشند.

مسلمانان فرانسه كه روزهاي گذشته واكنش تندي را به فيلم موهنانه « معصوميت مسلمانان» نشان داده بودند، اعلام كردند كه عليه اين نشريه نيز به خيابان ها مي آيند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار