کد خبر: 475166
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
مهر: به گزارش NPR پس از اعلام حمایت اوباما از ازدواج همجنس گرایان در آمریکا کمیته جمع آوری کمک های مالی باراک اوباما موفق به جمع آوری 9 میلیون دلار ظرف 3 روز شده است.

اوباما در 9 می 2012 (20 اردیبهشت 1391)  در مصاحبه ای با شبکه ای بی سی آمریکا از ازدواج همجنس گرایان حمایت کرد.وی اولین رئیس جمهور آمریکا بود که از ازدواج همجنس گرایان حمایت می کرد.

پس اعلام حمایت اوباما از ازدواج همجنس گرایان عده ای از مفسرین سیاسی بر این باور بودند که این اظهار نظر ممکن است به خاطر جامعه مذهبی و تا حدی سنتی آمریکا به ضرر اوباما تمام شود. اما می توان گفت آمار بازخورد اولیه این اظهار نظر چندان منفی به نظر نمی رسد.

بر اساس تحقیق NPR یا رادیوی عمومی ملی پس از اعلام حمایت اوباما از ازدواج همجنس گرایان آمار حمایت های مالی از اوباما رشد چشمگیری داشته است. پیش از اعلام حمایت اوباما در یک دوره سه روزه 3.4 میلیون دلار به کمپین انتخاباتی اوباما کمک مالی شده است اما پس از اعلام حمایت اوباما این رقم به 9 میلیون دلار افزایش یافته است. در تحقیق رادیوی عمومی ملی حتی کمک های 200 دلاری افراد هم محاسبه شده است.

 

باراک اوباما از زمان به روی کار آمدن، در قبال همجنس گرایان سیاست های آسان گیرانه ای را در پیش گرفته است. این آسان گیری قسمتی از سیاست گذاری اجتماعی دولت اوباما بوده است.

اوباما در سال 2007 در خلال یکی از مناظراتش با هیلاری کلینتن اعلام کرده بود همجنس گرا بودن غیراخلاقی نیست.

وی در سال 2010 قانون "نپرسید، نگویید" را لغو کرد. بر اساس این قانون همجنس گرا بودن به صورت آشکارا در ارتش آمریکا ممنوع بود، و در صورت مشخص شدن همجنسگرا بودن فرد، وی از ارتش اخراج می شد. با این وجود کسی اجازه سوال پرسیدن در مورد گرایش جنسی افراد را نداشت.

اوباما پس از ابطال قانون "نپرسید، نگویید" قانون جدیدی را به تصویب رساند که حضور همجنس گرایان را در ارتش آمریکا مجاز می کرد.

اوباما همچنین سابقه انتصاب افراد همجنس گرا را در دولت خود دارد.

او در سال 2009 شارون لوبینسکی را به عنوان قاضی ناحیه مینستوتا به سنا پیشنهاد کرد و سنا لوبینسکی را تایید کرد.

همچنین اوباما در سال 2010 امندا سیمسون را به عنوان مشاور ارشد وزارت بازرگانی آمریکا منصوب کرد. شایان ذکر است این 2 نفر آشکارا و به صورت علنی همجنس گرا هستند و این احتمال وجود دارد که همجنس گرایانی بیشتری به صورت پنهان از جامعه در کابینه اوباما وجود داشته باشند.

در حالی که زمانی سیاستمدارن آمریکایی حاضر به دریافت کمک مالی از همجنس گرایان نبودند (در سال 1988 میشل دوکاکیس، نامزد دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حاضر به دریافت کمک مالی 1 میلیون دلاری یک همجنس گرا نشد) اکنون سیاستمداران آمریکایی با آغوش باز پذیرای لابی همجنس گرایان هستند و مصرانه به دنبال حقوق به اصلاح انسانی این قشر از جامعه آمریکا هستند.

حتی جمهوری خواهان که به طور سنتی با مسائل همجنس گرایان مخالف بوده اند از مواضع خود اندکی عقب کشده اند و با این مسئله نرم تر بر خورد می کنند و به دنبال حمایت از همجنس گرایان هستند. به طور مثال چهار سناتور ایالتی جمهوری خواه در به تصویب رساندن قانون ازدواج همجنس گرایان نقش پررنگی داشته اند.

به نظر می رسد آسان گیری حزبی در مسائل همجنس گرایان به این خاطر است که اکثریت جامعه آمریکا به آرامی در حال پذیرفتن این قشر از جامعه است.

مسائل مربوط به همجنس گرایان می تواند در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا یکی از فاکنور های تعیین کننده باشد. این فاکتور می‌تواند جذب رای دهندگان مستقل نقشی حیاتی داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار