کد خبر: 473727
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
در گفت و گو با جوان آنلاین مطرح شد:
جوان آنلاین-شیرین پارسا: نماینده اصولگرای مجلس هشتم با اشاره به تاثیرات رواج اشرافی گری میان مسئولین گفت: نتیجه افزایش اشرافی گری دست اندازی مسئولین به بیت المال و روی آوردن به مال حرام و جمع کردن ثروت نا مشروع است.

حسین ابراهیمی نماینده مجلس هشتم در گفت و با خبرنگار جوان آنلاین تصریح کرد: اشرافی گری در حقیقت همان زندگی شاهانه است و اگر در جامعه ما رونق بگیرد و باب شود طبیعی است که همه جامعه را به دنبال خود می کشاند. اشرافی گری در جامعه یک روحیه زیاده خواهی و فخر فروشی بر یکدیگر را بوجود می آورد و این رقابت پایان ندارد.

وی تاکید کرد: نتیجه اشرافی گری این می شود که هر چه ثروت بدست می آورند کمشان نیست و هرچه تجملات را افزایش می دهند قانع نیستند. بنابراین به بیت المال دست اندازی می کنند و قطعا به مال حرام و جمع کردن ثروت های نامشروع دست می زنند.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم با بیان اینکه جامعه اشرافی یعنی جامعه ای که از ارزشهای انسانی و اسلامی فاصله بگیرد، تاکید کرد: مسئولینی که به سمت اشرافی گری می رود در نهایت در لذات مادی غرق می شود و زمانیکه در لذات مادی غرق شد به فکر جامعه خود و پیشرفت و آبادانی کشور عزت و سربلندی کشور نمی افتند و در نتیجه جامعه دچار بی تفاوتی می شود و اشرافی گری سلطه دشمنان را به دنبال دارد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه اشرافی گری مسئولین سلطه دشمنان را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: سلطه بیگانگان در زمان قاجار و پهلوی همین گونه به وجود آمد و حاکمان به فکر تکامل جامعه نبودند و صرفا هر کس به فکر منافع شخصی خود بود؛ در نتیجه منافع ملی از بین رفت.

وی با بیان اینکه چنانچه جامعه اشرافی گری رواج پیدا کند غیرت و عدالت خواهی در آن مطرح نیست، اظهارداشت:اشرافی گری در بین خود مسئولین رقابت ایجاد می کند و از سوی دیگر نیز بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد می کند. گسستگی مردم و حاکمین وقتی بوجود بیاید مردم به دنبال کار خود هستند و حسرت می خورند و جامعه برخوردار هم لذت می برد. اما در نهایت ذلتی که دامن گیر این جامعه می شود همه را دربرمی گیرد و گرفتاری عمومیت پیدا می کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم یاد آور شد: در صدر اسلام وقتی اسلام پیشرفت کرد برخی درگیر اشرافی گری شدند و یک مرتبه سقوط کردند. دشمن بر آنها مسلط شد و همه را قتل عام کرد و همه افتخارات را از آنها گرفت. تاکید مقام معظم رهبری در همین خصوص است که اگر جامعه نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت شد و در مسایل مادی غرق شد این جامعه نمی تواند به افتخارات خود دست پیدا کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار