جوان آنلاین: نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه جنگ رسانهای یک نبرد دائمی و بدون تاریخ انقضا است، گفت: موشکها پس از ۱۲ روز تمام شد، اما جنگ رسانهای با شدت بیشتری ادامه یافت. این میدان، سنگرنشینان همیشه و آماده میخواهد.
به گزارش سپاه نیوز، حجتالاسلام عبدالله حاجیصادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران روز گذشته در مراسم تجلیل و قدردانی از جمعی از فعالان، مدیران و جهادگران عرصه رسانه که در جنگ ۱۲ روزه به عنوان رزمندگان خط مقدم جنگ شناختی ایفای نقش کردند، به تبیین ماهیت این جهاد پرداخت و گفت: اصرار من این است که این موفقیتها را همه از طرف خدا بدانید و شاکر این باشید که خدا شما را برای این کار انتخاب کرد.
حاجیصادقی در تشریح ماهیت جنگ امروز، به یک مفهوم کلیدی اشاره و عنوان کرد: هویت و شاکله هر جامعه را دو چیز میسازد، آگاهیها (آنچه میداند) و گرایشها (آنچه میخواهد). کار بزرگ و سنگین شما در عرصه رسانه، مدیریت همین دو حوزه است و دشمن نیز دقیقاً به دنبال تصرف و مدیریت همین دو میدان است. وی به تعریف فتنه پرداخت و اظهار کرد: فتنه، موشکی است که صدای انفجار ندارد، خرابیاش پیدا نیست، تلفاتش مایه افتخار نیست. فتنه آن است که دشمن، جوان و نوجوان من و شما را سرباز خودش بکند.
نماینده ولی فقیه در سپاه، ریشه اصلی دشمنی استکبار را فراتر از مسائل هستهای و منطقهای دانست و تأکید کرد: دعوای اصلی، دعوا بر سر حاکمیت، ربوبیت و فرماندهی است. همان حرفی که فرعون زد، «أنا ربّکم الاعلی». آنها میخواهند حاکم باشند و قرآن میگوید «و لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم». تا زمانی که از موضع حق دست برندارید، دشمن دارید و تا دشمن دارید، باید جهاد کنید. وی با اشاره به اینکه جنگ رسانهای یک نبرد دائمی و بدون تاریخ انقضا است، افزود: موشکها پس از ۱۲ روز تمام شد، اما جنگ رسانهای با شدت بیشتری ادامه یافت. این میدان، سنگرنشینان همیشه و آماده میخواهد. شما در این عرصه، در برابر تحمیل اراده دشمن ایستادید و این بزرگترین پیروزی است.
حجتالاسلام حاجیصادقی تأکید کرد: ما آمدهایم اسرائیل را نابود کنیم.
نقش آفرینی رسانهها در دفاع مقدس ۱۲ روزه
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم طی سخنانی در این مراسم با اشاره به عملکرد درخشان جبهه رسانهای در جنگ ۱۲ روزه تأکید کرد: رسانهها در دفاع مقدس ۱۲ روزه در سه سرفصل کلیدی تقویت روحیه ملی، تقویت روحیه رزمی و مقابله با عملیات روانی دشمن نقشآفرین بودند.
سردار علیمحمد نائینی با اشاره به عملکرد درخشان جبهه رسانهای در جنگ ۱۲ روزه افزود: رسانهها در دفاع مقدس ۱۲ روزه در سه سرفصل کلیدی تقویت روحیه ملی، تقویت روحیه رزمی و مقابله با عملیات روانی دشمن نقشآفرین بودند. سردار نائینی ادامه داد: همچنین رسانهها در سه مقطع قبل، حین و بعد از جنگ ۱۲ روزه نقش آفرین مؤثر بودند، قبل از جنگ تحمیلی ۱۲ روزه با روایت چندماهه رزمایش اقتدار، روایتگر بازدارندگی بودند؛ در حین جنگ، روایتگر انسجام و پیروزی شدند و پس از جنگ، به تحکیم روایت پیروزی و مقابله با روایت تحریف پرداختند. سخنگوی سپاه افزود: در شرایطی که دشمن با حمله به زیرساختهای رسانهای در پی قطع ارتباط بود، با پایداری پیوسته صدا و تصویر در رسانه ملی، یک لحظه صدا و تصویر رسانه ملی قطع نشد، در شرایط جنگ معاونت روابط عمومی سپاه دو عملیات وعده صادق ۳ و بشارت فتح را با ۱۹ بیانیه اختصاصی و در ۲۲ موج روایت کردند، همه رسانهها منسجم و همافزا عمل کردند و روایت جنگ را به دست گرفتند و رسانهها در روایت دفاع مقدس ۱۲ روزه در مقابل جبهه عظیم رسانهای دشمن ۱۰۰ درصد موفق بودند، روایت بموقع دفاع مقدس ۱۲روزه همراه با ابتکار عمل توسط رسانه ها، شوک اولیه جنگ را به سرعت به اعتمادبهنفس ملی تبدیل کردید و یک لحظه، پیام ضعف از رسانه مخابره نشد.