کد خبر: 1309002
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۲۵
کاهش ۵۰ درصدی ورودی سد‌های کشور وزیر نیرو با بیان اینکه دمای کشور در برخی مناطق تا ۵ درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش‌یافته گفت: ورودی سد‌های تهران ۵۰ درصد کاهش‌یافته و بارندگی‌ها نیز با افت ۴۱ درصدی مواجه بوده است.

جوان آنلاین: به نقل از وزارت نیرو، ظهر امروز چهارشنبه، نشست مشترکی با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو و حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، باهدف ارتقای همکاری‌های مشترک در حوزه ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی برگزار شد. 

به گزارش فارس، علی‌آبادی در این نشست که مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر، هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، غلامحسین مقیمی مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو و شیلا ارفعی مدیرکل روابط‌ عمومی توانیر نیز حضور داشتند، گفت: قیمت تمام‌شده هر کیلووات‌ساعت برق بیش از ۵۰۰۰ تومان است و این در حالی است که مصرف بالا، اصلی‌ترین چالش ما در بخش برق است. وی افزود: در حوزه آب، مشکلات به‌مراتب عمیق‌تر است و گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی به‌شدت جدی شده است. 

دمای کشور در برخی مناطق تا ۵ درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش‌یافته و ظرفیت خود پالایی زمین پاسخگوی این حجم تغییرات نیست. وزیر نیرو تصریح کرد: هزینه شیرین‌سازی و انتقال هر مترمکعب آب از دریا بیش از ۵ دلار است و امروز باید صرفه‌جویی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود. ورودی سد‌های تهران ۵۰ درصد کاهش‌یافته و بارندگی‌ها نیز با افت ۴۱ درصدی مواجه بوده است. 

وی با اشاره به پروژه‌های حیاتی از جمله انتقال آب سد طالقان به تهران گفت: نیاز به همراهی نهاد‌های فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی بیش از هر زمان احساس می‌شود. این سازمان می‌تواند در مقابله با جنگ روانی دشمن در حوزه آب و برق نیز نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

وزیر نیرو با تأکید بر ضرورت تولید محتوای هدفمند برای اقشار مختلف جامعه خاطرنشان کرد: باید افکار عمومی را برای عبور از شرایط پیش‌رو آماده کنیم و سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهاد‌های قدرتمند و همراه در مسیر دعوت مردم به مصرف بهینه آب و برق است.

اقتصاد آب و برق باید برای مردم تبیین شود

غلامحسین مقیمی مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نیرو نیز در این نشست اظهار کرد: روابط‌عمومی وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه ارتباط مؤثری با سازمان تبلیغات اسلامی دارند و این همکاری‌ها می‌تواند به خلق جریان‌های اجتماعی مؤثر منجر شود.

 وی افزود: مطالعات گونه‌شناسی سازمان تبلیغات اسلامی نشان می‌دهد که این نهاد در فرهنگ‌سازی عمومی و کاهش مصرف بسیار اثرگذار است و باتوجه‌به ظرفیت‌های بالا می‌تواند به صنعت آب و برق در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کمک شایانی کند.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نیرو ادامه داد: مسئله مهم در صنعت آب و برق این است که مردم آگاهی دارند، اما باید ابزار همدل‌سازی را برای تغییر رفتار مصرفی فراهم کنیم. 

مقیمی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از پیشرفت‌های نظام در حوزه آب و برق محقق شده و لازم است این دستاورد‌ها با کمک سازمان تبلیغات به صورت موثر برای مردم تبیین شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار