کد خبر: 1295254
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۰:۲۰
مطالعه‌ای جدید ارتباط بین استفاده از ایموجی و ویژگی‌های شخصیتی به‌ویژه با تمرکز بر تفاوت‌های جنسیتی و «سه‌گانه تاریک شخصیت» (خودشیفتگی، ماکیاولیسم و سایکوپاتی) را بررسی کرده است

جوان آنلاین: دکتر هادی صمدی، استاد فلسفه تکاملی در کانال تلگرامی خود نوشت: مطالعه‌ای جدید ارتباط بین استفاده از ایموجی و ویژگی‌های شخصیتی به‌ویژه با تمرکز بر تفاوت‌های جنسیتی و «سه‌گانه تاریک شخصیت» (خودشیفتگی، ماکیاولیسم و سایکوپاتی) را بررسی کرده است. این پژوهش نشان داد زنان به طور معناداری بیشتر از مردان از انواع ایموجی‌ها، چه مثبت و چه منفی، در پیام‌های متنی و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. 
اما مهم‌ترین یافته این پژوهش، وجود ارتباط مثبت بین استفاده مکرر از ایموجی و سطح بالای خودشیفتگی در هر دو جنس است. این ارتباط به‌ویژه در زنان قوی‌تر دیده شد. در مردان، استفاده بیشتر از ایموجی با سطح بالاتر ماکیاولیسم و همچنین روان‌رنجوری (نوروتیک بودن) مرتبط بود. مردان روان‌رنجورتر تمایل بیشتری به استفاده از ایموجی‌های منفی داشتند. در هر دو جنس، افراد برونگراتر بیشتر از افراد درونگرا از ایموجی استفاده می‌کردند. 
علت؟ محققان حدس می‌زنند افراد، به‌خصوص خودشیفته‌ها ممکن است از ایموجی‌ها به عنوان بخشی از استراتژی ارتباطی برای مدیریت تأثیرگذاری و خودنمایی استفاده کنند. به وضوح مشخص است باید علل پنهانی بیشتری در کار باشد که پژوهش‌های بعدی از آنها پرده برمی‌دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار