جوان آنلاین: رویکرد یک روابط عمومی قوی، علمی و کارآمد، باید تأمین عدالت ارتباطی و اجرای حق و عدالت در توزیع و نشر آگاهی و انعکاس عاقلانه ضعفها، نقدها و خواستههای مردم به مسئولان و تصمیمگیرندگان باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان در پیامی به «بیستمین دوره سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی»، با موضوع «بررسی نقش روابط عمومی در ایجاد وفاق سازمانی، ملی و جهانی» تصریح کرد: رویکرد یک روابط عمومی قوی، علمی و کارآمد، باید تأمین عدالت ارتباطی و اجرای حق و عدالت در توزیع و نشر آگاهی و انعکاس عاقلانه ضعفها، نقدها و خواستههای مردم به مسئولان و تصمیم گیرندگان باشد. تردیدی نیست که در این مسیر باید صداقت، ارائه اطلاعات مطمئن، شفافیت و راستگویی و در کل، اخلاق ارتباطی، سرلوحه فعالیتها باشد.
در ادامه این پیام آمده است: تردیدی نیست که با ظهور رسانههای جدید، به ویژه سازمانهای اجتماعی، آگاهی روزافزون افکار عمومی و نیز افزایش انتظارات ذینفعان «روابط عمومی» به عنوان مدیریت ارتباطات یک سازمان با گروههای اجتماعی مرتبط، اهمیت بسیاری پیدا کرده و آن را به عنوان راهکار استراتژیک و کلیدی در عصر حاضر مطرح کرده است. بر همین مبنا یک روابط عمومی قوی، علمی و کارآمد، برگ برنده مدیران در عصر حاضر است و با چنین توانی، میتوان از یکسو پیوسته نبض افکار عمومی را به دست گرفت و با آن، تعامل شایستهای کرد و از سوی دیگر، اطلاعات لازم را به شکل شایسته و عادلانه در اختیار مردم قرار داد. اگر بتوانیم زمینههای استقرار یک روابط عمومی قوی را فراهم کنیم و به آن دست بیابیم، میتوانیم از چنین ظرفیت و توان ارزشمندی برای کمک به ایجاد و توسعه «وفاق» در سطوح مختلف سازمانی، ملی و بینالمللی استفاده کنیم.
پزشکیان اضافه کرده: قطعاً، روابط عمومی در معنای واقعی خود، راهبرد تکیه بر اشتراکات و دوری از اختلافات و اقدام برای حل و فصل آنها از طریق گفت و شنود واقعی، انتقادی و آزادانه است، درونمایه این نوع روابط عمومی تکریم انسان و پاسداری از کرامت اوست و نهایت تلاش شما دستاندرکاران روابط عمومی، باید کسب رضایت ذینفعان مختلف باشد، دستاوردی که میتواند بستر وفاق، همدلی، همراهی، همکاری و موفقیت را فراهم سازد.
همچنین، رویکرد یک روابط عمومی قوی، علمی و کارآمد، باید تأمین عدالت ارتباطی و اجرای حق و عدالت در توزیع و نشر آگاهی و انعکاس عاقلانه ضعفها، نقدها و خواستههای مردم به مسئولان و تصمیمگیرندگان باشد. تردیدی نیست که در این مسیر باید صداقت، ارائه اطلاعات مطمئن، شفافیت و راستگویی و در کل، اخلاق ارتباطی، سرلوحه فعالیتها باشد.