کد خبر: 1231156
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
یک کارشناس مسایل نظامی، جزئیات کمین پیچیده مقاومت فلسطین ضد ارتش اسرائیل توسط مقاومت فلسطین و پیامدهای این عملیات بی سابقه در زمینه پایان دادن به جنگ غزه را تشریح کرد.

جوان آنلاین:  حاتم الفلاحی سرهنگ ستاد و کارشناس مسائل نظامی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره با اشاره به عملیات پیچیده گروه‌های مقاومت فلسطین در اسارت و هلاکت تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این عملیات پیامدهای متعددی در آینده خواهد داشت، البته به نظر می‌رسد که ارائه اطلاعات اشتباه به اشغالگران برای گرفتار کردن نیروهای بیشتر و اسارت آنها باعث انجام این علمیات شده است.

ابوعبیده سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس عصر دیروز شنبه اعلام کرد که نیروهای این جنبش تعدادی از نظامیان صهیونیستی را در منطقه جبالیا در کمینی پیچیده گرفتار کرده و تعدادی از آنها را کشته یا زخمی و تعدادی دیگر را اسیر کرده اند. این تلفات بعد از درگیری با این نیروها در مسافت صفر صورت گرفته و گروه‌های مقاومت موفق شده‌اند برخی از تجهیزات و تسلیحات آنها را مصادره کنند. گردان‌های قسام تصاویر یکی از اسرای صهیونیست را نیز در داخل یکی از تونل‌ها منتشر کرده است.

الفلاحی در تحلیل این اتفاق راهبردی نظامی گفت که تصاویری که منتشر شد تنها بخشی از تصاویر بود و تمام آن به شمار نمی‌رود، لذا پیش‌بینی می‌شود که این عملیات دستاوردهای بیشتری برای مقاومت داشته باشد.

وی ادامه داد که نکته جدید این عملیات این بود که کسانی که به دنبال پیدا کردن اسرای اسرائیلی بودند، خودشان اسیر شدند. الفلاحی ابراز عقیده کرد که مقاومت احتمالاً اطلاعات نادرستی را به عمد به اشغالگران درز داده مبنی بر اینکه تعدادی از اسرای اسرائیل در منطقه جبالیا هستند تا آنها را به سمت عرصه عملیات پیچیده و کامل خود بکشاند و بتواند تعداد زیادی از نیروهای دشمن را از بین برده و تعدادی از آنها را اسیر بگیرد.

الفلاحی می‌افزاید که عملیات بی سابقه‌ای که مقاومت انجام داده، نشان دهنده آمادگی زیاد این گروه‌هاست و ثابت می‌کند که اشغالگران با تلفات و خسارت‌های بی‌سابقه‌ای در این جنگ مواجه می‌شوند.

این کارشناس مسائل نظامی ابراز داشت که این عملیات نشان می‌دهد اتاق عملیات محور مقاومت در بالاترین سطوح آمادگی قرار دارد، چرا که می‌تواند نیروهای اسرائیلی را به قربانگاه کشانده و با نیروهای پشتیبانی خود وارد عملیات شود، تمامی این اتفاقات با وجود پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد که چنین عملیاتی می‌تواند نقش سرنوشت سازی در پایان دادن به جنگ ایفا کند، چرا که باعث افزایش روحیه مقاومت شده و عزم و اراده نظامیان صهیونیست را در هم می‌شکند و ثابت می کند که ارتش رژیم صهیونیستی با شکستی راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی مواجه شده است.

برچسب ها: اسرائیل ، قسام ، فلسطین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار