کد خبر: 1230906
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:
نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج اظهار داشت: اولاً مجدداً شهادت تعدادی از کارگزاران خدوم، جهادی و مردمی نظام اسلامی را به شما تبریک و تسلیت عرض می‌کنم، ثانیاً به مردم بی‌نظیر ایران اسلامی که بالاتر از حماسه خلق کردند با این حضوری که در سراسر مناطقی که تشییع پیکر این شهدا واقع شد در تکریم رئیس‌جمهور شهید و همراهانشان داشتند؛ این حماسه‌ای که خلق شد را هم باید تبریک عرض کنیم؛ آفرین بر شما و قدم‌هایی که در این مسیر برداشتید. این ویژگی مردم باوفای ماست که فراموش نمی‌کنند و به‌موقع قدردانی دارند.

تمدن ایران اسلامی قهرمان ساز است / عده‌ای در داخل با نفهمی کامل به دنبال ناامید کردن مردم هستند

وی در ادامه بابیان اینکه این فضیلتی است که بیگانگان علی‌رغم میل باطنی خودشان از ایران تعریف می‌کنند، گفت: می‌گویند هر اتفاق سخت و زمین‌گیر کننده‌ای که برای ایران می‌افتد باعث تقویت و قدرتمندتر شدن و عزتمند تر شدن ایران می‌شود. اساساً تمدن ایران اسلامی قهرمان ساز است. این بیان آن‌هاست. امثال این حرف‌ها را هم زیاد می‌زنند و زده‌اند و شنیده‌اید. نشان‌دهنده این است که دیگران لااقل ایران را در این موضوعات شناخته‌اند. اما متأسفانه عده‌ای در داخل با نفهمی کامل به دنبال ناامید کردن مردم هستند. اخیراً هم این روزها شروع کردند و بیشتر هم خواهد شد برای انتخابات پیش رو؛ که با توکل بر خدا بار دیگر دشمنان داخلی و خارجی در این مرحله هم روسیاه خواهند شد ان‌شاءالله.

یکی از مهم‌ترین مسائل این روزها تقویت همدلی اجتماعی است

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل این روزها در مقابل اولین شگرد دشمن که ایجاد اختلاف و تنش و دوقطبی سازی و چندقطبی سازی است، تقویت همدلی اجتماعی است، تأکید کرد: گوش‌به‌فرمان رهبری هستیم که چون به خدای تعالی تکیه دارد آرام است؛ آرامش را هم به جامعه منتقل می‌کند و این خیلی مهم است.

حضور مردم و شگفتی‌ای که در بدرقه رئیس‌جمهور شهید به وجود آوردند چشم دشمنان را کور کرده است

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه همه مراقب باشیم که در دام شیطان و دشمنی‌ای که خواهد داشت و آن دشمنانی که شبهه افکنی خواهند کرد و تردید درست می‌کنند نیفتیم، گفت: همه شما خوب درک کردید که حضور مردم و شگفتی‌ای که در بدرقه رئیس‌جمهور شهید به وجود آوردند چشم دشمنان را کور کرده؛ رئیس‌جمهوری که در عرصه‌های مختلف مدیریتی باوجود موانع بسیار و کارشکنی‌ها و زیرساخت‌های خراب به‌خوبی امتحان داد. هشتمین رئیس‌جمهور که خادم امام هشتم بود، عهد کرده بود برای ملتش هم خادم باشد؛ چه در کسوت تولیت آستان قدس رضوی، چه در کسوت ریاست قوه قضاییه و چه در کسوت ریاست جمهوری.

وی با تأکید بر اینکه خدماتی که در این سه جایگاه در مدت نزدیک ۱۰ سال انجام داد بر کسی پوشیده نیست، گفت: البته برای اطلاع افراد باید بازگو کرد. من خواستم کارهایی را که در طول این مدت ۳۳ ماه انجام‌شده یادداشت کنم، دیدم شاید فقط بیان آن‌ها مدت طولانی از خطبه را بگیرد؛ که البته شما می‌توانید مراجعه کنید و دیگر دوستان هم تبیین کنند؛ اما خاصیت این کار چه بود؟ او توقع مردم را از رئیس‌جمهور بالا برد؛ و به جایگاه اصلی‌اش برگرداند؛ یعنی در حقیقت نشان داد که رئیس دولت در نظام اسلامی باید چگونه بدون منت و باقدرت و بدون پرداختن به حواشی خدمت کند.

شهید رئیسی خستگی را خسته می‌کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه او خودش را شخص دوم مملکت یا شخص اول اجرایی کشور نمی‌دید، عنوان کرد: او خود را کارگزار نظام و یاور رهبری می‌دید که باید وظایف محوله را به‌خوبی و به‌موقع انجام دهد؛ لذا پشت میز یا با ویدئوکنفرانس و امثال این‌ها کار را دنبال نمی‌کرد؛ وسط میدان بود؛ و خستگی را خسته می‌کرد؛ از وسط تونل بگیرید تا قله کوه، از دشت و کویر تا رودخانه و دریا، در سیل و زلزله، البته در همه حال در کنار مردم بود؛ حتی جمعه‌ها به‌جای استراحت مشغول کار بود. آن نوبتی که ایشان اخیراً آمده بودند اینجا عرض کردم آقا خودت جمعه خواب نداری نمی‌گذاری بقیه هم بخوابند؛ خندید.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه اذعان داشت: از کرملین آمده بود کرج شب را هم همین‌جا بود تا صبح کار را شروع کند. من از صبح اول وقت با ایشان بودم تا آخر شب. واقع خستگی‌ناپذیر بود. صفتی را که حضرت آقا فرمودند همین‌طور بود. هرچه هم اصرار کردیم آخر شب که بمانید یک‌لقمه غذا بخورید گفت نه دیگر باید بروم.

مواظب نفاق و چرب‌زبانی‌ها باشید

وی بابیان اینکه چقدر طعنه زدند؛ تخریب کردند؛ از همان اول کاندیداتوری ایشان تا این اواخر، گفت: خواستند به نام امام رضا علیه‌السلام او را تخریب کنند که «امام رضا را لااقل برای ما بگذار برای مردم بگذار» اما خود امام رضا جبران کرد. مواظب نفاق و چرب‌زبانی این طیف باشید.

تمام وجود این مرد امید بود؛ امیدی از روی عقلانیت و آینده‌بینی

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه در همین مدت کوتاه ریاست جمهوری ایشان دستاوردهای فراوانی را برای کشور فراهم کرد، بیان داشت: سفرهای شهید عزیز ما فقط سفر خارجی ۲۸ سفر به ۲۳ کشور جهان. یا سفرهای استانی ۴۷ سفر در ۳۳ ماه. در کل این ۳۳ ماه لااقل این سفرها را داشته. فقط این‌ها نبود؛ بلکه سفرهایش محلی بود، سفرهایش روستایی بود. این‌طور نبود که برود در مرکز استان بنشیند. چرا؟ چون شاید به قول سعدی که می‌گفت هنوز با همه دردم امید درمان هست، با ما می‌توانیم وارد صحنه شد؛ یعنی یک امیدی داشت ایشان و نتیجه را هم به ما توانستیم تبدیل کرد. این ویژگی ایشان بود. شعار امام را روی دست گرفت و رساند به اینجا که دیدید توانستیم! و کارهایی را انجام داد. تمام وجود این مرد امید بود؛ امیدی از روی عقلانیت و آینده‌بینی.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه شهید رئیسی به بیانیه گام دوم و عنصر اصلی آن‌که امید است کاملاً باور داشت و خود را تطبیق داده بود، گفت: حضرت آقا در بیانیه گام دوم این‌گونه فرمودند: «پیش از همه‌چیز نخستین توصیه من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسی همه قفل‌ها هیچ گامی نمی‌توان برداشت». ایشان به این مطلب باور داشت. «در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شماست». این فقط مربوط به رئیس‌جمهور نیست؛ به همه ما هم هست. مربوط به همه آحاد ملت است که اهل امید باشند. این نوع کار کردن یعنی ولایت مداری؛ یعنی هرچه رهبری بخواهد دنبال انجام آن هستم. حقیقتاً هدفش سربازی بود و بس؛ ولو دیگران ملامت می‌کردند؛ اما او سرباز بود.

وی با اشاره به آخرین سخنرانی شهید رئیسی در هیئت دولت، گفت: شهید فرمود: «به‌حکم ولی و رهبرم غیر از وحدت عمل نمی‌کنم. حق خود نمی‌دانم اختلاف را در بین مردم ببرم». بااینکه مطالب فراوانی برای گفتن داشت. می‌توانست خودش را خلاص کند از این حرف‌هایی که زده می‌شد.

خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: این‌ها را دارم برای درس‌آموزی عرضه می‌کنم. با شناختی که از ایشان داشتم ‌این‌ها را می‌گویم که همه‌اش صداقت بود؛ صفا و وفا و صافی بود. دیگران هم صداقت او را درک می‌کردند. وقتی آن کارگر هفت‌تپه‌ای می‌گوید گویا پدرم را از دست دادم یا کارگران شرکت‌ دیگر می‌گویند ناجی صنعت به شهادت رسید، همه حس واقعی خودشان رادارند منتقل می‌کنند و می‌فهمند که عزیزی را از دست دادند؛ لذا سر از پا نشناخته برای بدرقه‌اش می‌آیند؛ حرفی هم برای گفتن نمی‌ماند.

شهید رئیسی نصاب مدیر نظام اسلامی را تراز کرده است

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: وقتی پیرزنی فرتوت با ویلچر و پیرمردی پابرهنه با واکر که دیدید در فضای مجازی برای تشییع می‌آیند یا خانه کوچک و محقر مادرش را می‌بینید کافی است که امام مسلمین در نماز بر او سه بار بگوید «لا نعلم منه الا خیرا».  این‌ها درس است برای ما. می‌گوید در زیر این آسمان بهتر از او ندیدم. اعضای سازمان ملل به احترامش قیام کنند و برایش سکوت کنند؛ حالا او چه‌کار کرده؟ نصاب مدیر نظام اسلامی را تراز کرده.

وی با تأکید بر اینکه باید مواظب باشید گول کسانی که هیچ تناسبی با او ندارند را نخورید، گفت: ولو بگویند آرمان و مکتب رئیسی را ادامه می‌دهیم و فلان کار را خواهیم کرد و مثل او عمل می‌کنیم. باید خوب مواظب باشید. خوب دقت کنید راجع به افراد. آرمان و مکتب و مسیر رئیس‌جمهور شهید کاملاً مشخص است، او نصاب مدیر اسلامی را همان چیزی قرار داد که امیرالمؤمنین در نامه‌ای که به مالک اشتر نوشتند بیان فرمودند. در پایان نامه که نامه پنجاه و سوم نهج‌البلاغه است که در آنجا مفصل امیرالمؤمنین کارگزار نظام اسلامی را تعریف می‌کند، در پایان آن دستورالعمل به مالک می‌نویسد «وَأَنَا أَسْأَلُ اللهَ بِسَعَهِ رَحْمَتِهِ، وَعَظِیمِ قُدْرَتِهِ عَلَى إِعْطَاءِ کُلِّ رَغْبَه، أَنْ یُوَفِّقَنِی وَإِیَّاکَ لِمَا فِیهِ رِضَاهُ مِنَ الاِْقَامَهِ عَلَى الْعُذْرِ الْوَاضِحِ إِلَیْهِ وَ إِلَى خَلْقِهِ، مَعَ حُسْنِ الثَّنَاءِ فِی الْعِبَادِ، وَجَمِیلِ الاْثَرِ فِی الْبِلاَدِ، وَتَمَامِ النِّعْمَهِ وَتَضْعِیفِ الْکَرَامَهِ، وَأَنْ یَخْتِمَ لِی وَ لَکَ بِالسَّعَادَهِ وَالشَّهَادَهِ، إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ». «از خداوند بزرگ، بارحمت گسترده و قدرت برترش در انجام تمام خواسته‌ها، درخواست می‌کنیم که به آنچه موجب خشنودى اوست ما و تو را موفّق فرماید، که نزد او و خلق او داراى عذرى روشن باشیم، برخوردار از ستایش بندگان، یادگار نیک در شهرها، رسیدن به همه نعمت‌ها و کرامت‌ها بوده و اینکه پایان عمر من و تو را به شهادت و رستگارى ختم فرماید، که همانا ما به‌سوی او بازمی‌گردیم». عبارات پایانی موردنظرم بود که یعنی کارگزاران نظام اسلامی باید کارشان به یکی از این دو ختم شود یا سعادتمند و موفق در کار باشند یا کارشان به شهادت ختم شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه یاران دیگر آقای رئیسی هم همین‌طور بودند، گفت: در همین پرواز آقای آل هاشم این روحانی باصفا و مهربان و خاکی در کسوت نماینده رهبری که در طول هفته در خدمت مردم بود، شخصیت مهربان و خاصی داشت. از سالیان قبل ما با ایشان آشنایی داشتیم. خیلی خاکی و مردمی و رفیق بود. پدرش چه شخصیت بزرگواری است. خود این پدر درس است واقعاً. این پدر پیر ۸۰، ۹۰ ساله عالم و دانشمند که سنی از او گذشته و این حرف‌ها باید واقعاً برای ما درس باشد گفت: «اطاعت از پسرم چون نماینده ولی است بر من واجب است». این خیلی حرف بزرگ و مهمی است. از یک باوری دارد نشأت می‌گیرد. بعد می‌بینیم یک عده کلام خود ولی را هم گوش نمی‌دهند. دستوراتی را که بیان می‌کند زیر بار نمی‌روند.

شهید امیر عبداللهیان وزارت امور خارجه را از نو معماری کرد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: یا امیر عبداللهیان بزرگوار را می‌بینید یک مدیر توانمند، متدین، جهادی و انقلابی وزارت امور خارجه را از نو معماری کرد؛ او معمار وزارت خارجه است. به آن نصاب بخشید و دیپلماسی کشور را در این ۳۳ ماه از التماسی بودن برگرداند به جایگاه اصلی‌اش که عزت و حکمت و مصلحت. دیپلماسی اقتصادی را فعال کرد. شرکت در مشارکت‌های پرسود منطقه مثل اتحادیه اقتصادی اوراسیا، شانگهای و بریکس. به بیش از ۵ میلیون نفر ایرانی در خارج از کشور خدمات داده شد.

وی در ادامه بابیان اینکه شهید امیر عبداللهیان هم‌زمان استراتژی بی‌تأثیر کردن تحریم‌ها و مذاکره برای رفع تحریم‌ها را دنبال کرد، گفت: با برقراری توازن در سیاست خارجی، هم از محور مقاومت دفاع کرد و هم با همسایه‌ها و کشورهای اسلامی و کشورهای دیگر تعامل برقرار کرد. ایشان همان بود که حضرت آقا فرمودند: «دیپلمات ایرانی باید نماد ایمان، عشق به ایران عزیز، غیرت، عزم و اراده و تحرک و پرکاری باشد؛ و گفتار و رفتارش برای ملت ایران هم احترام‌برانگیز باشد». واقعاً این‌طور بود

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز ادامه داد: یک‌وقت به ایشان عرض کردم شما دائم در حال سفر هستید خیلی در معرض خطر هستید. گفت: من هرلحظه آماده شهادت هستم. خیلی انسان شریفی بود. ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشت. فرصت تبیین و بیان این ویژگی‌ها نیست. این‌ها سرمایه‌های ما هستند و از این سرمایه‌ها زیاد داریم. باید مواظب باشیم که همین مسیر ادامه پیدا کند.

انتخابات پیش رو را مواظبت جدی داشته باشید

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه عرضم به شما خواهران و برادران در مسائل پیش رو همین است که مواظب باشید تراز به‌دست‌آمده را از دست ندهیم، گفت: بیش از ۳۰ سال است که آن‌همه فرازوفرود و عقب‌ماندگی‌ها طول کشید تا فکر جهادی و انقلابی برگردد به‌جای خودش. من این مقدمات را گفتم که برسیم به اینجا که انتخابات پیش رو را مواظبت جدی داشته باشید که این تراز به هم نخورد. بعضی از این کسانی که در انتخابات آینده تازه سنشان به رأی دادن می‌رسید پیش من آمدند گریه می‌کردند و ناراحتی می‌کردند که می‌خواستیم اولین رأی خودمان را به آقای رئیسی بدهیم که نشد؛ یعنی حواسمان بود که ایشان در این جایگاه قرارگرفته.

وی با تأکید بر اینکه باید دقت کرد که در دام بعضی از حرف‌های قشنگ و فریبنده افرادی که از وجاهتی هم بعضاً برخوردار هستند نیفتید، گفت: انتخابات آینده باید مشارکت حداکثری در آن باشد اولاً. وحدت ملی را افزایش دهد تا سرمایه اجتماعی بیشتر شود و امنیت و اقتدار ملی‌مان بیشتر شود.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه از مقدمات انتخابات همه باید درست عمل کنند؛ که با دقت شورای نگهبان شروع می‌شود، گفت: انتظاری که از شورای محترم نگهبان می‌رود این است که مثل همیشه بدون مصلحت‌اندیشی و ملاحظات سیاسی و توقعات زیاده خواهانه که بعضی دارند هوشمندانه بر رعایت مر قانون تأکید و عمل کند.

کاندیداها باید برنامه‌های عملیاتی و اجرایی خودشان را ارائه دهند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: جایگاه ریاست جمهوری به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور باید صیانت شود؛ و قطعاً شورای محترم نگهبان فقط به حسن سابقه و عدم سوابق سوء و عدم صلاحیت اکتفا نمی‌کند؛  بلکه به عملکرد کاندیداها و سوابق اجرایی‌شان و ترک فعل‌هایشان در گذشته و موفقیت‌های مؤثرشان و امثال این‌ها توجه داشته باشد و دقت کند ان‌شاءالله. کاندیداها باید برنامه‌های عملیاتی و اجرایی خودشان را ارائه دهند. خلاصه انقلاب اسلامی در این زمان روش جدیدی از حکمرانی را به شیوه مردم‌سالاری دینی به دنیا عرضه کرد که مردم در آن نقش واقعی دارند؛ و در طول این سال‌ها از ابتدای شکل‌گیری نظام تا امروز با همه افت‌وخیزهایی که بوده همراهی مردم و اعتماد به مردم یکی از مهم‌ترین ارکان و انتخابات در این نظام جلوه‌ای واقعی از دخالت مردم در سرنوشت کشور بوده.

نمایندگان مجلس خود را خادم ملت بدانند

وی در ادامه افزود: همین مجلس شورای اسلامی که ۷ خرداد سال ۵۹ اولین دوره آن افتتاح شد و چند روز دیگر دوره دوازدهم را شروع می‌کند، در رأس همه نهادهای جمهوری اسلامی قرار دارد. از متن ملت برخاسته. خانه واقعی ملت است. قوانینی تصویب می‌کند که با نظارت شورای نگهبان با احکام اسلامی مخالفت ندارد و امیدواریم در این دوره عزیزان که ۱۴۷ نفرشان تازه به عرصه آمدند و جدیدالورود هستند خوب است که یک دوره عمیقاً قانون اساسی را مرور کنند. یک دوره نظرات و منظومه فکری امامین انقلاب را در نظر داشته باشند. گفتمان را مطالعه کنند. اسناد بالادستی را در نظر داشته باشند.

نمایندگان به اقتصاد اهمیت ویژه دهند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه نمایندگان مجلس خود را خادم ملت بدانند، گفت: از آن‌ها به‌عنوان وکیل خودمان می‌خواهیم یعنی از این مجلسی که چند روز دیگر کارش را شروع می‌کند و به‌عنوان وکیل ما هستند می‌خواهیم که به مسائل ضروری و اولویت‌دار به‌خصوص اقتصاد، حالا اقتصاد دریا باشد، اقتصاد معدن باشد، اقتصاد دیجیتال باشد، پتروشیمی باشد و امثال این‌ها و به معیشت و مسکن و جمعیت اهمیت ویژه دهند.

آقایان در مجلس همدیگر را رفیق بدانند؛ رقیب هم نیستند

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نمایندگان مواظب همه انواع انحراف باشند، گفت: به‌خصوص به مسئله شفافیت توجه کنند. ساده زیستی را فراموش نکنند. توجه به فرهنگ و اخلاق جامعه در مصوبات را دقت کنند. کاری و حرفی نشود که انسجام جامعه به هم بخورد. همکاری با بقیه قوا حداکثری و بدون تضعیف باشد. به معنای واقعی کلمه انقلابی باشند؛ یعنی به مبانی و ارزش‌های انقلابی پایبند باشند و قدمی در مسیری که استقلال کشور را به هم می‌زند برندارند. در مقابل دشمن موضع روشن داشته باشند. اهل تقوای دینی و سیاسی باشند که حضرت آقا هم تأکید فرمودند. چند روز آینده تلاشی مؤمنانه داشته باشند برای انتخاب هیئت‌رئیسه و روسای کمیسیون‌ها که به‌خصوص به کمیسیون فرهنگی اهمیت داده شود. آقایان در مجلس همدیگر را رفیق بدانند. رقیب هم نیستند. آنجا دورهم جمع شدند که با رفاقت کار ملت را راه بیندازند. فرصت خدمت به مردم را مغتنم بشمارند.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه از آن‌طرف آمریکا و اذنابش تلاش می‌کنند وحدت ملی ما را به هم بزنند، گفت: به هر طریقی که شده به هر سبک و سیاقی که شده انسجام عمومی و ارتباط بین مردم و مسئولین را به بهانه‌های مختلف خدشه وارد کنند و به هم بزنند؛ اما به فضل الهی مسائلی پیش می‌آید که اتحاد مردم را بیشتر می‌کند و نفرت عمومی را نسبت به شیاطین به‌خصوص آمریکا بیشتر می‌کند و مردم ما هر بار قوی‌تر از قبل آمریکا را نفرین می‌کنند؛ و از خدای تعالی مرگ صهیونیست‌های سفاک را هم می‌خواهند؛  و روباه پیر را هم هرگز فراموش نمی‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه به جهت ماندگاری حماسه‌هایی که مردم صبور و شهیدپرور دزفول در دوران دفاع مقدس و در مقابل حملات موشکی عراق از خودشان بر جا گذاشتند، در یک اقدام ارزشمندی روز چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز مقاومت و پایداری روز دزفول نامیده شد، گفت: در سال ۱۳۶۵ به‌عنوان شهر نمونه لوح زرینی هم در یکی از میادین شهر نصب کردند و این عنوان را دادند. عراقی‌ها این شهر پراستقامت را بلد الصواریخ می‌گفتند؛ یعنی شهر موشک‌ها؛ از بس در این شهر موشک خورد. دزفول شد نماد مقاومت مردم ایران. همه ایران البته اهل مقاومت هستند.

هر ملتی هم که عزت می‌خواهد باید در مسیر مقاومت حرکت کند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بنیان‌گذار مقاومت در دوران معاصر ایران حضرت امام است، گفت: ایشان در یک بیانی فرمودند: «مردم ایران ثابت کردند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند ولی تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت. ملت شریف ایران همیشه در مقابل شدیدترین حملات تمامی جهان کفر علیه اصول انقلاب خویش مقاومت کردند». البته مقاومت در فرهنگ دینی ما هست؛ ۴۷ بار کلمه استقامت و مشتقاتش در قرآن کریم آمده همش هم دلالت بر مداومت و صبر و ثبات دارد. ریشه قرآنی و عترتی دارد؛ اما الآن کلمه مقاومت یکی از باشکوه‌ترین و ارزشمندترین واژه‌های دنیاست. هر ملتی که اهل استقامت است قطعاً اهل ذلت پذیری نیست؛ و اگر برای هدف مقدسی استقامت بشود این مقاومت گران‌بهاتر هم خواهد بود؛ و هر ملتی هم که عزت می‌خواهد باید در مسیر مقاومت حرکت کند.

وی بابیان اینکه یکی از جلوه‌های بی‌نظیر مقاومت مردم دزفول امام‌جمعه بزرگوارش بود، گفت: مرحوم آیت‌الله سید مجدالدین قاضی دزفولی خیلی انسان بزرگواری بود. همان زمان‌ها مکرر در نماز جمعه ایشان ما شرکت کردیم. در طول مدت جنگ ایشان نماز جمعه را تعطیل نکرد. بااینکه بعضی وقت‌ها قبل و بعد از نماز جمعه شهر را موشک می‌زدند اما ایشان تعطیل نکرد، بسیار انسان پرتلاشی بود و شخصیت خاصی داشت. پیرمرد بود؛ چشمانش هم دید کافی نداشت اما پرتلاش بود. یکی از شخصیت‌های پرتلاش ایشان بود. می‌گفت من به دنبال بسیجیان راه می‌افتم تا خاک‌پای آن‌ها را توتیای چشم خودم کنم. بسیجی‌ها که در شهر می‌آمدند یا به نماز می‌رفتند یا به منزل ایشان می‌رفتند، دست‌های آن‌ها را می‌بوسید. می‌گفت من نماینده امام هستم امام گفته من دست و بازوی بسیجیان را می‌بوسم من هم به نمایندگی از ایشان دست‌های شما را می‌بوسم.

خطیب نماز جمعه کرج در خاتمه عنوان کرد: خیلی انسان وارسته‌ای بود. در بمباران‌ها در خانه‌اش بود؛ به زیرزمین هم نمی‌رفت. در اتاق‌های معمولی بود و می‌گفت اگر شهر مورد اصابت قرار گرفت می‌خواهم با تلفن مسئولین را برای امدادرسانی صدا کنم باید هرلحظه آماده‌باشم. خب وقتی امامشان این‌طور باشد معلوم می‌شود که مردم و مأمومین هم این‌گونه خواهند بود؛ لذا حضرت آقا هم فرمودند که دزفول سرزمین افتخار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار