کد خبر: 1230635
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون کشورمان درباره شهادت رئیس‌جمهور و همراهان او نوشته‌است: شهدایی که در تاریخ شناختیم و در طول عمر دیدیم، همه تا لحظه آخر به حقیقت زندگی کردند و در حین کار بودند. 
هادی مقدم‌دوست، کارگردان سینما و تلویزیون، دربخشی از این متن آورده‌است: «از دست دادن آقای رئیسی و همراهان ایشان در مسیر سفر کاری عمیقاً جای تسلیت دارد، اما "شهادت" آقای رئیسی و همراهان باز هم - مثل شهادت و یاد همه شهدا - برای همه مردمان روزی‌رسان و متذکر مرگ و "شهادت" است. 
زندگی احترام ویژه دارد، اما فریب و حب دنیا حتی مجال زندگی را هم می‌گیرد. آنکه نگاهش واقع‌بین باشد، مرگ را نه‌تن‌ها از قلم نمی‌اندازد که به آن نگاه ویژه «پیدا» می‌کند؛ یعنی چیزی را که هست پیدا می‌کند، بالاترین نگاه ویژه به مرگ جز «شهادت» نیست که در آن نه تردید است، نه خوف و حزن و یأس، یعنی مرگ در راه حق و حقیقت. این شکل از دنیا رفتن فرق دارد با «مُردن».. . 
شهید تا لحظه آخر نه برای خودش و منیت‌هایش و دنیا بلکه در راه حق به خلق و خلایق خدمت می‌کند، کوشش می‌کند... 
شهید زنده بوده و کوشش و زندگی می‌کرده. زندگی می‌کرده، چون به دنبال رسیدن به شهادت بوده. او در حال تلاش برای شهادت ناچار و مشتاق به زندگی بوده. شهید از همین‌رو مصداق زنده و شهادت عین زندگی بخشی است... شهدایی که در تاریخ شناختیم و در طول عمر دیدیم همه تا لحظه آخر به حقیقت زندگی کردند حین کار بودند... شهدا تا لحظه آخر باید زندگی را انباشته از تلاش و خدمت می‌کردند، وگرنه کجا به آن‌ها شهادت داده می‌شد؟ کسوت هم فرقی نمی‌کند، چه یک تک‌تیرانداز ساده، چه یک تخریب‌چی، چه پزشک، چه معلم، چه سردار، چه رئیس‌جمهور... تن را در راه حق به خدمت دادند تا شهادت گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار