کد خبر: 1223543
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نوشت: موفقیت حزب الله در سرنگون کردن پهپاد هرمس ۹۰۰ به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین پهپاد‌های اسرائیل، ثابت کرد که پهپاد‌های ساخت صنایع نظامی تل آویو دیگر در امان نیستند.

جوان آنلاین: یک رسانه رژیم صهیونیستی در گزارشی اذعان کرد: سرنگونی پهپاد بسیار پیشرفته «هرمس ۹۰۰» ارتش اسرائیل نشان داد که محصولات ساخت صنایع نظامی تل آویو در برابر حملات در امان نیستند.

به گزارش برنا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نوشت: موفقیت حزب الله در سرنگون کردن پهپاد هرمس ۹۰۰ به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین پهپاد‌های اسرائیل، ثابت کرد که پهپاد‌های ساخت صنایع نظامی تل آویو دیگر در امان نیستند.

براساس این گزارش، هرمس ۹۰۰ که با نام «کوخاف» یعنی ستاره نیز شناخته می‌شود، برخلاف دیگر پهپاد‌های هجومی رژیم اسرائیل، چند منظوره است و می‌تواند ۳۶ ساعت مداوم پرواز کند.

این پهپاد که هزینه ساخت هر فروند از آن ۵ میلیون دلار است، توانایی حمل موشک و مهمات نظامی به وزن ۳۵۰ کیلوگرم دارد. این درحالی است که هرمس ۴۵۰ نسخه قدیمی این پهپاد که «زیک» نیز نام دارد، فقط می‌تواند ۱۸۰ کیلوگرم تجهیزات و موشک را حمل کند و مداومت پروازی آن فقط ۱۷ ساعت است.

هرمس ۹۰۰ توانایی هدف قراردادن اهداف زمینی با موشک‌های نقطه زن هوا به زمین، عملیات جاسوسی پیچیده از جمله تصویربرداری با دوربین‌های حرارتی و لیزری و حمل سامانه‌های شنود و تجهیزات جنگ الکترونیک به منظور ارسال پارازیت برسامانه‌های مخابراتی را دارد.

روزنامه هاآرتص اضافه کرد: ارزیابی‌های اسرائیل حاکی از آن است که حزب الله به سامانه‌های پدافندی «SA-۱۷» و «SA-۲۲» دست یافته است که برد موشک‌های آن به ۱۵ کیلومتر می‌رسد و می‌تواند پهپادی مانند هرمس ۹۰۰ را تهدید کند.

این روزنامه به نقل از «یهشوع کلسکی» پژوهشگر مرکز پژوهش‌های امنیتی وابسته به دانشگاه تل آویو نوشت: سرعت متوسط پهپاد هرمس ۹۰۰ که به ۲۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد نیز ممکن است در هدف قرار گرفتن آن توسط سامانه‌های ضدهوایی حزب الله نقش داشته است.

هاآرتص نوشت: پهپاد‌های خانواده هرمس، از پهپاد‌های تاکتیکی اسرائیل بشمار می‌روند که برای انجام ماموریت‌های نزدیک در مناطقی مانند غزه، کرانه باختری، لبنان و سوریه بکار می‌رود و اسرائیل پهپاد راهبردی دیگری از نوع «ایتان» دارد که محصول شرکت «صنایع هوایی» است و می‌تواند تا ارتفاع ۱۳ کیلومتر پرواز و ۲.۷ تن تجهیزات نظامی حمل کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار