کد خبر: 1223539
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به اظهارات مقام‌های ایالات متحده درباره پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که این موضوع بر خلاف منافع مسکو است و به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

جوان آنلاین: آناتولی آنتونوف روز سه‌شنبه در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: پیوستن اوکراین به ناتو تهدیدی برای امنیت ملی روسیه و از اساس غیرقابل قبول است.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، متیو میلر سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا دیروز طی یک نشست مطبوعاتی گفته بود که کی‌یف می‌تواند پس از پایان جنگ با مسکو به عضویت ناتو درآید.

آنتونوف گفت: پیوستن اوکراین به ناتو تحت هیچ شرایطی برای ما غیرقابل قبول و تهدیدی برای امنیت ملی روسیه است. تنها سیاستمداران ناآگاه از منافع روسیه می‌توانند انتظار داشته باشند که ما می‌توانیم ورود کی یف به ناتو را بپذیریم.

وی تاکید کرد: این اقدام آمریکا نسبت به عضویت احتمالی اوکراین در ناتو فقط تاکید می‌کند که پیروزی بی‌قید و شرط نیرو‌های روسیه در میدان نبرد تنها گزینه برای ماست.

آنتونوف همچنین واشنگتن را به نادیده گرفتن منافع اصلی مسکو و امتناع از پذیرش مخالفت قاطع روسیه با عضویت کی‌یف در ناتو متهم کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، هفته گذشته در نشست وزیران خارجه ناتو در بروکسل گفت که اوکراین اجازه خواهد داشت به این سازمان ملحق شود و مدعی شد که تعهد اعضای آن به کی‌یف همچنان محکم است.

وی گفته بود: هدف از نشست بعدی ناتو در ماه جولای کمک به ایجاد پلی برای این عضویت و ایجاد مسیری روشن برای حرکت رو به جلوی اوکراین خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار