کد خبر: 1222389
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد از حجم ویرانی‌ها در مجتمع بیمارستانی الشفا در غرب شهر غزه پس از حمله رژیم صهیونیستی شوکه شده است.

جوان آنلاین: سازمان پزشکان بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: بزرگترین بیمارستان نوار غزه، از کار افتاده و با توجه به حجم هولناک ویرانی‌ها در این بیمارستان، اهالی غزه گزینه‌های بسیار محدودی برای دریافت خدمات بهداشتی در شمال نوار غزه در اختیار دارند.

به گزارش ایرنا، پزشکان بدون مرز افزود: دسترسی به بیمارستان شفا در دوران اشغال آن توسط نظامیان اسرائیلی، غیرممکن شده بود و بیماران بستری در آن، از دریافت خدمات درمانی محروم بودند.

براساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت در فاصله روز‌های ۱۸ تا ۳۱ مارس گذشته که بیمارستان الشفا تحت محاصره نظامیان اشغالگر صهیونیستی بود، ۱۰۷ شخص در داخل بیمارستان محاصره شدند و ۲۱ بیمار جانشان را از دست دادند

در همین راستا سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد: با وجود اینکه آمار دقیق زخمی‌ها را در اختیار نداریم، اما براساس اخبار به دست آمده، صد‌ها تن از آن‌ها از جمله کارکنان بخش بهداشت و درمان جانشان را از دست داده اند. همچنین اجساد قربانیان بر روی خیابان‌ها پراکنده شده بود. علاوه بر این، کادر درمان و سایر افراد حاضر در بیمارستان و اطراف آن، به طور دسته جمعی بازداشت شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه از داخل بیمارستان الشفا و مناطق اطراف آن عقب نشینی کرد. نظامیان این رژیم در طول دو هفته اشغال این بیمارستان، ویرانی بسیار گسترده و فاجعه انسانی هولناکی برجای گذاشتند. همچنین بخش گسترده‌ای از ساختمان‌های بیمارستان و منازل اطراف آن را به آتش کشیدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه سال گذشته برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشور‌های غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار