کد خبر: 1220726
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
یک منبع یمنی به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت که ارتش یمن اخیرا دست به آزمایش یک موشک مافوق صوت کرده است.

جوان آنلاین: یک منبع یمنی امروز (پنج‌شنبه) در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه، از آزمایش یک موشک مافوق صورت خبر داد. او گفت که این موشک با سوخت جامد به سرعت ۸ ماخ (حدود ۱۰ هزار کیلومتر در ساعت) می‌رسد و نیرو‌های مسلح یمن قصد استفاده از آن در حملات خود در دریای سرخ، دریای مکران و خلیج عدن و همچنین حمله به مواضع اسرائیل را دارند.

به گزارش فارس، این منبع یمنی همچنین از توسعه توان موشکی و پهپادی در چارچوب آزمایش‌هایی که سه ماه به طول انجامیده است خبر داد.

در این راستا عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن، پنج‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد که نیرو‌های مسلح یمن به توسعه قابلیت‌های نظامی خود ادامه می‌دهند. او گفت: «همگی شاهد دستاورد‌های استراتژیکی خواهند بود که کشورمان را در زمره تعداد محدودی از کشور‌های دنیا قرار خواهد داد».

یمنی‌ها از سال ۲۰۱۵ و آغاز تهاجم ائتلاف سعودی به کشورشان به شکل بی سابقه‌ای دست به توسعه توان موشکی و پهپادی خود زده‌اند تا جایی که موشک‌های یمنی تا عمق خاک عربستان را هدف قرار دادند.

آزمایش موشک مافوق صوت در شرایطی است که نیرو‌های مسلح یمن از زمان تهاجم اسرائیل به غزه، این رژیم را در محاصره دریایی از جانب دریای سرخ قرار داده‌اند که موجب واکنش آمریکا و انگلیس و حملات این کشور‌ها علیه یمن شده که متعاقبا پاسخ یمنی‌ها را در پی داشته است.

در این راستا سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع در تاریخ ۱۱ بهمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفته است.

برچسب ها: موشک ، یمن ، پهپاد ، روسیه ، عربستان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار