کد خبر: 1219918
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
سی‌ان‌ان:
«سی‌ان‌ان» در تحلیلی از انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا، نوشت:: جو بایدن برخلاف انتخابات ۲۰۲۰ این بار مسیر سخت‌تری پیش رو دارد و رقیب وی شانس بالایی برای بازپس گیری کاخ سفید دارد.

جوان آنلاین:  تارنمای این رسانه آمریکایی در گزارش خود با اشاره به محبوبیت پایین بایدن و عقب ماندن وی از ترامپ در ایالت‌های تاثیرگذار، یادآوری کرد: بر خلاف سال ۲۰۲۰ که ترامپ تقریبا هیچ نکته مثبتی برای پیروزی مقابل بایدن نداشت، ‌اعتماد آمریکایی‌ها به این سیاستمدار جمهوریخواه برای حل بحران های اقتصادی و مرزی و همچنین حمایت طرفدارانش با وجود پرونده‌های جنایی، موضوعاتی است که کار را برای بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ سخت می کند.

به گزارش ایرنا، سی ان ان اضافه می کند: رقابت میان بایدن، ‌نامزد دموکرات ها و ترامپ، ‌نامزد جمهوریخواهان اولین رقابت مجدد بین یک رئیس جمهوری فعلی و یک رئیس جمهوری سابق از سال ۱۸۹۲ است.

این گزارش با اشاره به نظرسنجی هایی که در هفته گذشته منتشر شد نوشت: نظرسنجی‌های نیویورک تایمز/ کالج سینا، سی‌بی‌اس نیوز/ یوگاو، فاکس نیوز و وال استریت ژورنال، همگی با اختلاف ۲ تا ۴ امتیاز، درصد بیشتری از آرا را به ترامپ دادند.

این نظرسنجی ها در کنار هم تصویری از یک رئیس فعلی مشکل دار را ترسیم می کنند. موضوع فقط این نیست که بایدن در برابر رقیب خود در انتخابات عمومی وضعیت بدتری نسبت به هر رئیس جمهوری فعلی (به استثنای ترامپ در سال ۲۰۲۰) در ۷۵ سال گذشته دارد؛ بلکه موضوع این است که در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰، هیچ برتری برای ترامپ قابل تصور نبود و هیچ نظرسنجی قابل توجهی نشان نمی داد که ترامپ در سطح ملی از بایدن جلوتر است.

سی ان ان یادآوری می کند: همچنین در رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰، ایالت هایی که بایدن را در صدر فهرست الکترال کالج قرار دادند (آریزونا، جورجیا و ویسکانسین) هر کدام کمتر از یک امتیاز تعیین شدند و او حاشیه خطای بسیار کمی داشت.

این گزارش می افزاید: رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا امروز نسبت به چهار سال پیش در وضعیت بسیار بدتری در ایالت‌های میدان نبرد قرار دارد. او در آخرین نظرسنجی از آریزونا، جورجیا و نوادا با پنج امتیاز یا بیشتر از ترامپ عقب بوده است. این در حالی است که از سال ۲۰۰۴ تاکنون هیچ یک از نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری، نوادا را از دست نداده است.

بر اساس این گزارش، اگر بایدن همه این ایالت ها را هم ببازد، در صورتی که در رقابت هایی که در سال ۲۰۲۰ موفق شده بود، بار دیگر پیروز شود همچنان می تواند برنده انتخابات شود. این شرایط به او کمک می کند آرای انتخاباتی را ۲۷۰ بر ۲۶۸ به پایان برساند.

سی ان ان یادآوری می کند: اما مشکل بایدن این است که او در ایالتی مانند میشیگان عقب مانده است. میانگین نظرسنجی‌هایی که در ۶ ماه گذشته با استانداردهای سی ان ان برای انتشار مطابقت دارد، رتبه او را چهار امتیاز کم کرده است. به عبارت دیگر، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر ترامپ در ایالت‌هایی که برای پیروزی در کالج الکترال و ریاست‌جمهوری، هر چند با امتیاز اندک لازم ارزیابی می شود، پیشی گرفته است.

این گزارش اضافه می کند: در حالی که آمریکایی‌ها عمده‌ترین مشکلات پیش روی این کشور را اقتصاد و مهاجرت می دانند، ‌ترامپ در نظر آن ها در هر ۲ موضوع به طور قابل توجهی بیشتر از بایدن قابل اعتماد است. این امکان وجود دارد که اگر احساسات مصرف‌کنندگان آمریکایی بهبود یافته یا بحران گذرگاه‌های مرزی کاهش یابد، بایدن بتواند علیه ترامپ موضع بهتری بگیرد. اما حتی این موضوعات هم نمی تواند کمک چندانی به این سیاستمدار دموکرات بکند.

سی ان ان ادامه می دهد: بایدن از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون کمترین محبوبیت را در انتخابات مجدد نامزدها داشته است. میزان محبوبیت او ۴۰ درصد یا کمی کمتر از آن است. از طرفی ۲ رئیس‌جمهوری فعلی با محبوبیت پایین در دوره ریاست‌جمهوری خود (ترامپ و جورج اچ دبلیو بوش در سال ۱۹۹۲) هر ۲ در انتخابات نوامبر سال انتخاباتی خود شکست خوردند. البته بسیاری از دموکرات‌ها دوست دارند استدلال کنند که نمی‌توان فقط به میزان محبوبیت بایدن نگاه کرد چرا که حریف او نیز محبوبیتی ندارد.

بر اساس این گزارش، اما نظرسنجی های متعدد (از جمله جدیدترین نظرسنجی های فاکس نیوز، نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال) رتبه های مطلوب ترامپ را چند امتیاز بالاتر از بایدن نشان داده و دوباره این روند با آنچه در سال ۲۰۲۰ شاهد بودیم بسیار متفاوت است. این بدان معناست که برای بایدن صرفاً به دست آوردن رأی دهندگانی که از هر ۲ نفر متنفرند، کافی نیست. او باید نظر این گروه را با اختلاف قابل توجهی برنده شود تا بتواند کسری محبوبیت خود را جبران کند.

سی ان ان می افزاید: بهترین امید بایدن برای مخالفت بیشتر رای دهندگان علیه ترامپ، ممکن است به چهار کیفرخواست جنایی علیه رئیس جمهوری سابق باشد. با کنار گذاشتن این واقعیت که تاریخ شروع اکثر این محاکمات مبهم است، مشخص نیست که مجرم شناخته شدن ترامپ در این پرونده‌ها چقدر تفاوت ایجاد خواهد کرد. بر اساس نظرسنجی نیویورک تایمز، اکثریت رأی دهندگان احتمالی (۵۳ درصد) فکر می کنند که ترامپ مرتکب یک جنایت جدی فدرال شده است.

بر اساس این گزارش، همین نظرسنجی نشان داد که ترامپ در بین رای دهندگان احتمالی چهار امتیاز بالاتر از بایدن است. ترامپ در این نظرسنجی پیشتاز بود زیرا ۱۸ درصد از حامیانش گفتند که او مرتکب جنایت فدرال شدید شده و با این حال از او حمایت می کنند. چنین آماری باید برای حامیان بایدن نگران کننده باشد. چرا که نظرسنجی تایمز همچنین نشان داد که ۷۲ درصد از رای دهندگان احتمالی می گویند که سن بایدن او را پیرتر از آن کرده است که بتواند یک رئیس جمهوری مؤثر باشد. این در مقایسه با ۵۳ درصدی که می گویند ترامپ مرتکب یک جنایت جدی فدرال شده، شکاف بزرگی است که می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین دلایلی باشد که کار بایدن را در مقابل ترامپ سخت تر می کند.

این مقاله در پایان نوشت: شاید سوال بزرگ در هشت ماه آینده این باشد که آیا ضعف‌های ترامپ بیشتر از بایدن خواهد بود یا خیر؟ اگر این چنین باشد، احتمالاً بهترین شانس بایدن برای کسب یک دوره دیگر به دست خواهد آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار