کد خبر: 1219519
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
شهردار تهران گفت: دو نعل اسب خط مترو مسیرهای جنوب شرق را به شمال شرق و جنوب غرب را به شمال غرب متصل می کند.

جوان آنلاین: علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین کلنگ زنی خط ۸ مترو اظهار داشت: نوآوری خط ۸ مترو در خط ۹ و ۱۱ همچنان ادامه دارد و از ظرفیت شرکت های داخلی و خارجی و از طریق کنسرسیوم ها کار دنبال می شود‌.

به گزارش برنا، وی افزود: نقطه آغاز این خط پیام ویژه ای دارد زیرا سال گذشته در خدمت مردم این منطقه نوید دادیم و افقی که در سال ۱۴۲۰ ترسیم شده را برای خود در سال ۱۴۰۹ و ۱۴۱۰ می بینیم.

شهردار تهران تصریح کرد: سال آینده آزادراه شهید شوشتری را در این منطقه افتتاح می کنیم؛ خط ۹ مترو از کنار مشیریه آغاز می شود که هفته های آینده آیین کلنگ زنی آن است.

وی گفت: دو نعل اسب خط مترو مسیرهای جنوب شرق را به شمال شرق و جنوب غرب را به شمال غرب متصل می کند.

وی گفت: از نیمه اول سال گذشته تا امروز ۱۰۷ پویش امید و افتخار داشتیم که تا صدمین، ۱۷۸ هزار میلیارد تومان هزینه داشت و از این عدد ۸۴ درصد در همین دوره شروع و تمام شد.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد پروژه‌ها مربوط به نیمه جنوبی شهر و در مسیر توجه به عدالت توزیعی است گفت: ۴۴ درصد توفیقات مربوط به نیمه شمالی شهر است.

وی گفت: امسال اتفاق مهم رخ داد و خطوط جدید مثل خط ده آغاز شد از شرق حرکت و به شمال می رود و امروز خط هشت را آغاز میکنیم.

به گفته شهردار تهران، دو خط از چهار خط جدید تبادلی است و عملا همه خطوط را بهم می دوزد تا یک شهروند با یک تبادل به هر جای شهر که می‌خواهد سفر کند، خط هشت مهمترین خط ماست، مناطق و ایستگاههای متعدد امکانی ایجاد میکند که بالاترین ظرفیت مسافرین را داشته باشیم،نکته حائز اهمیت اینکه کار میان مدتی که توسط شرکتها آغاز شده یک ابداع جدید است، طرف خارجی و ایرانی پذیرفتند کار را شروع کنند، هم شهر هم شهروند هم شهرداری در این مسیر سود میکند ، این نوآوری تبریک دارد که در خط نه و یازده هم شاهد آن هستیم.

بر اساس این گزارش، خط ۸ مترو تهران با سرمایه گذاری یک شرکت داخلی به اسم چیلکو و مشارکت سرمایه گذار خارجی احداث می شود که از ۱۱ منطقه شهرداری عبور کرده و می تواند سالیانه تا سیصد میلیون نفر را جابه جا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار