کد خبر: 1214312
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
تحلیلگران آمریکایی بر این باورند که هرگونه حملات نظامی تلافی‌جویانه آمریکا در عراق و سوریه، برای بایدن «راه رفتن بر روی طناب» بوده و تبعات غیر قابل پیش بینی به همراه خواهد داشت.

جوان آنلاین: حمله تلافی‌جویانه برنامه‌ریزی شده توسط دولت آمریکا برای روز جمعه و در واکنش به کشته شدن سه نظامی این کشور در اردن، دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور را در نقطه عطف منازعات منطقه قرار داده و تبعات سنگینی از حیث گسترش دامنه بحران و نتایج انتخاباتی سال جاری در پی خواهد داشت.

به گزارش آنا، این موضوع سبب شدت گرفتن اختلاف‌نظرها در کاخ سفید شده است. عده‌ای که مدعی‌اند پشت این حملات گروه‌های نیابتی ایران هستند، خواستار واکنش نظامی شده اند و دسته‌ دیگر نسبت به گسترش دامنه بحران در خاورمیانه به‌عنوان دغدغه اصلی بایدن هراس دارند.

طبق گزارش ای‌بی‌سی نیوز، بایدن تحت فشار شدید جمهوری‌خواهان برای واکنش نظامی و حتی حمله مستقیم به ایران است. اواخر هفته گذشته، بایدن ایران را مسئول تأمین سلاح برای شبه‌نظامیان منطقه خواند اما در عین حال تصریح کرد: «فکر نمی‌کنم نیازی به گسترش جنگ در خاورمیانه باشد».

باوقوع بیش از ۱۶۰ حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه، عراق و اردن و حملات یمنی‌ها به کشتی‌های حامل کمک‌های آمریکا و انگلیس به رژیم اسرائیل در دریای سرخ از زمان شروع جنگ غزه، دولت آمریکا انگشت اتهام را به‌سوی ایران گردانده و تسلیحات موشکی به‌کار گرفته شده در این حملات را ساخت ایران می‌داند.

آیرون دیوید میلر تحلیلگر ارشد بنیاد صلح کارنگی در رابطه با سردرگمی دولت آمریکا در واکنش به بحران خاورمیانه گفته است: «درست است که ما با ایران مشکل استراتژیک داریم، اما راه‌حل استراتژیکی برای این معضل در دست نداریم. از زمان وقوع انقلاب [اسلامی] در ایران، دولت‌های مختلف [آمریکایی] گزینه‌های زیادی را روی میز گذارده‌اند که انتخاب میان آنها نه بین خوب و بد که میان بد و بدتر بوده‌ است».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار