کد خبر: 1211678
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
وزارت هوانوردی هند اعلام کرد که هواپیمای سقوط کرده در افغانستان متعلق به یک شرکت هندی نیست و این هواپیما در مراکش به ثبت رسیده است.

جوان آنلاین:  گزارش‌های اولیه حاکی از سقوط یک هواپیمای مسافربری کوچک هندی در افغانستان بود.

به گزارش فارس، اداره فدرال هوانوردی روسیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که این هواپیمای حامل ۶ سرنشین شامل چهار خدمه و دو مسافر که از رادارها ناپدید شده است، متعلق به گروه ورزشی روسیه و یک فرد است.

وزارت هند در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "سقوط تاسف بار این هواپیما که به تازگی در افغانستان رخ داده است، نه یک پرواز برنامه ریزی شده هندی و نه متعلق به شرکت هندی است . این یک هواپیمای کوچک به ثبت رسیده در مراکش است. "

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه با انتشار گزارشی مبنی بر کشف بقایای هواپیمای فالکوم ۱۰ که شامگاه شنبه در افغانستان از رادار خارج و دچار حادثه شد، اعلام کرد که چهار نفر از ۶ سرنشین این پرواز زنده هستند.

سفارت روسیه در افغانستان نیز اعلام کرد: گروه جستجو و نجات محلی هواپیمای فالکوم ۱۰ را پیدا کرد.

این سفارتخانه افزود: بنا بر گزارش‌های اولیه، از ۶ سرنشین هواپیما، چهار نفر زنده هستند اما دچار آسیب‌های مختلف شده‌اند.

بنا بر این گزارش، تحقیقات درباره سرنوشت دو سرنشین دیگر ادامه دارد.

با این حال این رسانه روس در گزارش دیگری به نقل از رویترز نوشت: در سانحه هوایی در افغانستان دو نفر جان باختند و چهار نفر جان سالم به در بردند.

در گزارش خبرگزاری تاس از این رویداد آمده است: ‌ بنا بر اعلام بخش کنسولی سفارت روسیه در تایلند، هواپیمای شخصی که در افغانستان از رادار ناپدید شده بود، حامل یک زن بیمار روسی بود که به همراه همسرش از پاتایا تایلند راهی مسکو بودند.

بنا بر این گزارش، درخواست انتقال این بانوی بیمار روز جمعه به مرکز بلایای طبیعی روسیه ارائه شد اما به دلیل عدم ارتباط حوزه مأموریتی این مرکز برای ساماندهی پرواز، انتقال این شهروند روس به مسکو از طریق یک هواپیمای خصوصی با مشارکت یک شرکت بیمه در دستور کار قرار گرفت.

آنا اوسیوکوا شهروند بیمار روس به همراه همسرش آناتولی اوسیوکوف شهروند و تاجر ۶۵ ساله اهل ولگودونسک روسیه که مالک چندین بازار در این منطقه است، از مسافران این پرواز بودند.

این هواپیما شامگاه شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ بر فراز منطقه بدخشان در منطقه مرزی افغانستان و تاجیکستان از رادار ناپدید شد و دو تن از ۶ سرنشین آن، روس بودند.

به گزارش منابع خبری روس، این هواپیما مأموریت انجام یک پرواز خدمات آمبولانس هوایی در مسیر تایلند - گایا (هند) - تاشکند (ازبکستان) - فرودگاه ژوکوفسکی مسکو (روسیه) را برعهده داشت.

کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه پرونده جنایی در مورد سقوط هواپیما گشوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار