کد خبر: 1206764
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
کمال تبریزی در حالی تزریق هورمون ضد رشد به بازیگر کودک سریال سرزمین مادری را تأیید کرده که چنین چیزی در بسیاری از کشور‌های دنیا در دستگاه قضایی جرم‌انگاری شده و از سوی گروه‌های حامی حقوق کودکان با جدیت مورد پیگرد قرار می‌گیرد و عجیب اینکه یک کارگردان سینما در کمال خونسردی در مورد این اقدام ضد‌انسانی و خلاف اخلاق بدون کمترین نگرانی اطلاع‌رسانی می‌کند و آب از آب تکان نمی‌خورد!
مصطفی شاه کرمی

جوان آنلاین: اخیراً علی شادمان (بازیگر نقش «رهی» در سریال سرزمین مادری) در فضای مجازی اعلام کرده‌بود که برای بازی در «سرزمین کهن» از آمپول‌های جلوگیری از رشد استفاده می‌کرده و همین مشکلات زیادی برایش به وجود آورده که هنوز هم ادامه دارد و این موضوع از سوی کارگردان سریال تأیید شد که جای تأمل بسیار دارد.
کمال تبریزی در حالی تزریق هورمون ضد رشد به بازیگر کودک سریال سرزمین مادری را تأیید کرده که چنین چیزی در بسیاری از کشور‌های دنیا در دستگاه قضایی جرم‌انگاری شده و از سوی گروه‌های حامی حقوق کودکان با جدیت مورد پیگرد قرار می‌گیرد و عجیب اینکه یک کارگردان سینما در کمال خونسردی در مورد این اقدام ضد‌انسانی و خلاف اخلاق بدون کمترین نگرانی اطلاع‌رسانی می‌کند و آب از آب تکان نمی‌خورد!
ماجرا از این قرار است که به علی شادمان (بازیگر دوران کودکی شخصیت رهی) هنگام کار در سریال «سرزمین کهن» دارو‌ها و هورمون‌هایی تجویز شده که رشد او را کند یا متوقف کند تا آقای کارگردان بتواند راکورد این بازیگر در سریال را حفظ کند! این بازیگر که در آن ایام پسربچه‌ای کم سن و سال بود، در رابطه با این تجویز می‌گوید: «من برای سریال سرزمین مادری (کهن) دو سال از عمر و سلامت روح و جسمم را صرف کردم، در دوران بلوغ بودم و یک سال و نیم از آن دو سال را هر شب آمپول‌های جلوگیری از رشد می‌زدم تا چهره و قدم تغییر نکند هنوز با عواقبش می‌جنگم، منتی هم نیست.»
کمال تبریزی، کارگردان حاشیه دار این سریال پس از سال‌ها پنهان کاری ضمن تأیید این اقدام ضد انسانی و خلاف اخلاقش در واکنش به این اظهارات تکان‌دهنده علی شادمان می‌گوید: «متأسفانه این امر واقعیت دارد، اما حقیقت این است که اجباری در این مورد از طرف گروه سازنده به علی و آقای شادمان، پدر علی، تحمیل نشد و با رضایت کامل اتفاق افتاد. قاعدتاً در چنین مواردی روش معمول این است که بازیگر دیگری جایگزین و ادامه صحنه‌ها با به‌کارگیری ترفندی مناسب فیلمبرداری می‌شد، اما خاطرم هست که در بدو امر، من با این کار مخالفت کردم، ولی تیم تهیه و تولید اطلاع دادند که آقای شادمان با پزشک معتمدی مشورت کرده و تصمیم گرفته‌شده که این کار را تا پایان فیلمبرداری انجام دهند. در هر صورت این اقدام از سوی علی و پدر بزرگوارش از نظر من یک فداکاری بزرگ محسوب می‌شود و همان موقع به نوبه خودم از این بابت از هر دوی آنان تشکر کردم و همچنان از خانواده محترم شادمان در این خصوص ممنونم.»
آیا اگر این اقدام از سوی سینماگر دیگری رخ می‌داد، شاهد همین سکوت مرگبار بودیم؟! اگر این اتفاق در جریان تولید اثر یک هنرمند به اصطلاح ارزشی افتاده‌بود، آیا همینطور سرشان را برمی‌گرداندند و سوت می‌زدند؟!
چرا همین سلبریتی‌های مدعی که از یک سو مشغول ثروت‌اندوزی و درآمد‌های میلیاردی از بیت‌المال هستند و از سوی دیگر در فضای مجازی مدام ژست منتقد و اپوزیسیون جمهوری اسلامی می‌گیرند و در مقابل اقدام شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، کمپین سگ‌دوستی راه می‌اندازند و مدعی طرفداری از حقوق حیوانات می‌شوند، هیچ واکنشی به این اقدام ضد انسانی کمال تبریزی نشان ندادند؟!
اینکه کمال تبریزی به عنوان کارگردان پرحاشیه سینما و تلویزیون که هنوز هم اقدامات عجیب و غریبش در برخورد با علی رام نورایی و درگیر شدن با او در جریان جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان شهرستان ورزقان از یاد‌ها نرفته‌است و همچنین جنجال‌آفرینی که از او به واسطه برخی سکانس‌های توهین‌آمیز همین سریال سرزمین مادری در بین لر‌های بختیاری در ذهن مخاطبان وجود دارد، به چنین اقدام خلاف اخلاقی دست زده، مسئله ما نیست، بلکه سکوت جامعه هنری، طرفداران حقوق کودکان و همچنین مدعی‌العموم در مورد این اقدام در نوع خود جالب است. مگر می‌شود کسی بتواند به بهانه گرفتن موافقت والدین یک بچه، هر بلایی که می‌خواهد سر او بیاورد و آب از آب تکان نخورد؟!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار