کد خبر: 1202590
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
رئیس سابق شورای شهر تهران، استفاده ۸ هزار نفر از متروی پرند را نمایشی خواند!
جوان آنلاین: رئیس سابق شورای شهر تهران، استفاده ۸ هزار نفر از متروی پرند را نمایشی خواند!
افتتاح متروی پرند که به بهانه تحریم و نبود منابع تأمین مالی در دوره مدیریت اصلاح‌طلبان متوقف شده‌بود، با استقبال ۸ هزار نفر در نخستین روز کاری مواجه شد، اما محسن هاشمی، رئیس قبلی شورای شهر تهران این افتتاح را نمایشی عنوان کرده‌است. «جوان» در این رابطه گزارشی تهیه کرده‌است. 
تقاضای شهروندان برای افتتاح متروی پرند خبری است که چند سالی در سرخط رسانه‌ها جای ثابتی پیدا کرده بود، اما آغاز به کار آن از سوی مسئولان امر از سالی به سال بعد حواله داده می‌شد. در حالی که مطالعات متروی پرند قریب به ۱۸ سال قبل انجام و از سال ۱۳۹۰ ساخت آن شروع شده‌بود، اما روند این طرح به سمتی رفته‌بود که متأسفانه در سال‌های گذشته، دچار رکود و تعطیلی کامل شده‌بود. 
 
 سنگ بنای جدید متروی پرند
محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، عدم‌تکمیل این خط را به دلیل عدم تخصیص بودجه عنوان کرده‌است و ابراز داشت: در دوره جدید مدیریت شهری و دولت جدید، سنگ بنای جدیدی گذاشته شد و واقعیت آن این است که با حضور رئیس‌جمهور در شهر پرند، منابع پایداری را برای پروژه تزریق کردیم و مشخصاً باعث شد بعد از قریب ۱۸ سال، نهم آذرماه امسال سرانجام این پروژه با حضور رئیس‌جمهور و شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری و کشوری افتتاح شود. 
چند روز پس از افتتاح این خط مترو که روند‌های حمل و نقلی جمعیت ۴۵۰ هزار نفری شهرحاشیه پرند را متحول خواهد کرد، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر پنجم تهران و یکی از مدیران اسبق متروی پایتخت این افتتاح را به نوعی نمایش خواند. 
وی بهره‌برداری مفید از این خط را با توجه به فاصله ۵۰ کیلومتری تا ایستگاه شهر آفتاب، برای فاصله اعزام مطمئن هر ۱۵ دقیقه یک قطار، دست‌کم هشت قطار معادل ۵۶ واگن دانست و تشریح کرد که با توجه به کمبود جدی واگن در شبکه متروی تهران، این خط به صورت ناقص یعنی بدون تجهیزات متحرک افتتاح شده است و تا رسیدن اولین قطار‌ها در ۲۲ ماه آینده، فشار بر شبکه متروی تهران را افزایش خواهد داد. 
کسی که چهار سال بر کرسی نخست شورای شهر اصلاح‌طلبان تکیه زده‌بود و بار‌ها در مصاحبه‌ها و تذکراتش در صحن علنی این شورا، تعلل مدیران شهرداری را در رایزنی با دولت برای توسعه حمل و نقل پایتخت و نهایی‌شدن قرارداد ۶۳۰ واگن متروی چین مقصر دانسته‌بود و تأکید داشت که در این دوره «شهرداری از روزمرگی و کرختی رنج می‌برد»، با افتتاح متروی پرند و نهایی‌شدن قرارداد ۷۹۱ واگن چینی، اکنون تحریم‌ها و کج‌فهمی مسئولان در تأمین فاینانس را علت شکست حمل و نقلی دوره قبل شهری برشمرده و اخبار منتشر شده اخیر را تبلیغات عنوان کرده‌است. 
 
 ۲۶ هزار سفر فقط در ۲ روز
طبق آماری که شرکت بهره‌برداری متروی تهران از چهار روز نخست فعالیت متروی پرند منتشر کرده‌است، در دو روز اولیه افتتاح این خط، حدود ۲۶ هزار سفر در مسیر پرند - تهران انجام شده‌است. 
روز جمعه یعنی تنها یک روز پس از افتتاح رسمی این خط، ۳ هزار سفر و روز شنبه و یک‌شنبه ۸ هزار نفر و دوشنبه نیز ۷ هزارو ۸۰۰ نفر از این خط تازه تأسیس استفاده کرده‌اند. 
بنابر‌این گزارش، خط متروی پرند روزانه ۱۴ حرکت برای جا‌به‌جایی مسافران دارد که با تزریق سه رام قطار حرکت قطار‌ها بیشتر و پیش‌بینی می‌شود سرفاصله آن‌ها به نیم ساعت کاهش یابد. 
شور و شوق و انتظار حاشیه‌نشینان پایتخت از افتتاح این خط، حتی با بسیاری از نواقصی که به اذعان مدیران شهری هم رسیده، حاکی از این است که ورای دعوا‌های جناحی - سیاسی و شکستی که اصلاح‌طلبان در مدیریت شهر تهران و تأمین رفاه شهروندان داشته‌اند، شهری خوابگاهی، مثل پرند چقدر تشنه تأمین حمل و نقل عمومی بوده‌است. 
متوقف نگهداشتن افتتاح خطوط مترو، به بهانه تحریم و عدم تأمین منابع و کم‌کاری‌ها، پیش از این بار‌ها به اذعان محسن هاشمی رئیس شورای شهر پنجم رسیده‌است، موضوعی که در عدم تأمین رفاه حاشیه‌نشینان تأثیر داشته‌است. 
بر اساس اعلام مسئولان روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد می‌کنند، ایستگاه شهر پرند آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک است که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف است که به‌جز حمل و نقل سریع، حذف اثرات زیست‌محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل‌ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
0
این هفته که مجانی هست رو نشمار
هفته دیگه بیا و بشمار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار