کد خبر: 1198614
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
اولین دور گفتگو‌های دو جانبه معاونین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه صبح امروز به میزبانی دکتر صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه کشورمان برگزار شد.

به گزارش جوان به نقل از وزارت امور خارجه،  طی این مذاکرات سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه این کشور در امور بریکس پس از تبریک عضویت کشورمان در این گروه، به آغاز ریاست دوره‌ای روسیه از ابتدای ژانویه ۲۰۲۴ اشاره نمود و اولو یت‌های روسیه در خصوص بریکس را در دوران ریاست کشورش بر این سازمان تشریح کرد. مقام روس همچنین گزارشی مشروح از سوابق و پیشینه اقدامات بریکس را ارائه نمود.

دکتر صفری نیز در این دیدار حوزه فعالیت‌های بریکس را بسیار گسترده و متنوع توصیف کرد.

طرف ایرانی همچنین عزم جدی کشورمان برای حضور فعال در این گروه را بیان کرد و گفت وزارت امور خارجه ایران نهایت تلاش خود را در ایفای نقشی موثر و سازنده در بریکس به کار خواهد بست.

در این دور از مذاکرات در خصوص فعالیت‌های بریکس در زمنه‌های اقتصادی، مالی، تجارت، انرژی، حمل و نقل، پارلمانی، کشاورزی، فن آوری‌های نوین، علمی – پژوهشی، بهداشت، فنآوری اطلاعات، محیط زیست، هوا – فضا، ورزشی، فرهنگی، جوانان و همچنین توسعه بریکس در آینده مذاکره و تبادل نظر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار