کد خبر: 1197157
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
اوضاع ساکنان سرزمین‌های اشغالی از چند جهت آشفته است. اقتصاد فلج شده، امنیت متزلزل و غیرقابل اطمینان، سطح بالای اعتراضات سیاسی، نبود افق امیدبخش و... از مواردی است که روند مهاجرت معکوس ساکنان سرزمین‌های اشغالی را به اوج رسانده است.

جوان آنلاین: حسین خان بابازاده گفت: طوفان الاقصی وارد ماه دوم خود شده است. فراتر از نبرد کاملا نابرابر مردم مقاوم فلسطین در غزه با ساکنان سرزمین‌های اشغالی، حمایت و حضور تمام قد آمریکا به نفع رژیم صهیونیستی امری است که در اگر در روز‌های اول نوعی تحلیل بود، اما امروز به عنوان یک خبر کاملا صحیح در پیش روی افکار عمومی دنیاست.

به گزارش جهان نیوز، فارغ از همه نقش آفرینی‌های امریکا به نفع سگ نگهبانش در منطقه، مشخصا در یک ماهه اخیر امریکایی‌ها در چهار مرحله رسما پای صهیونیست‌ها ایستاده و به نفع آن فعال هستند:

یک: پس از غافلگیری اسرائیل در طوفان الاقصی و شوک بزرگی که دچارش شدند، بایدن برای روحیه دهی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد. این در حالی بود که در چند ماه گذشته روابط دولت نتانیاهو با دولت آمریکا تا حدی تیره شده بود، اما خطر ناامیدی صهیونیست‌ها به حدی جدی شد که پیرمرد فرتوت مجبور به سفر فوری شد.

دو: شوک بزرگ اطلاعاتی به سران سیاسی و نظامی صهیونیست‌ها باعث شد تا فرماندهان امریکایی و مشخصا سنتکام کنترل نظامی و عملیات‌های اسرائیل علیه جریان مقاومت را به عهده بگیرند.

سه: مرحله بعد ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به سرزمین‌های اشغالی است. در آخرین مورد هم وال‌استریت ژورنال خبر داده است که دولت بایدن هفته پیش به‌صورت رسمی به کنگره خبر داد در صدد ارسال بمب‌های هوشمند به رژیم صهیونیستی است.

چهار: تحرکات به ظاهر دیپلماتیک بارزترین و روترین وجهه تلاش آمریکایی‌ها برای سرپا نگه داشتن اسرائیل است. از پیشنهاد قطعنامه علیه ملت فلسطین تا وتو کردن قطعنامه علیه صهیونیست‌ها و همچنین سفر‌های عدیده بلینکن به کشور‌های منطقه غرب آسیا نمونه‌های خوبی در این موضوع است.

اوضاع ساکنان سرزمین‌های اشغالی از چند جهت آشفته است. اقتصاد فلج شده، امنیت متزلزل و غیرقابل اطمینان، سطح بالای اعتراضات سیاسی، نبود افق امیدبخش و... از مواردی است که روند مهاجرت معکوس ساکنان سرزمین‌های اشغالی را به اوج رسانده است. خصوصا آنکه شرایط ناامیدکننده خود را در مقابل اراده و صبر فلسطینی‌هایی می‌بینند که ده‌ها سال در حال مبارزه هستند و امروز پیش از هر وقت دیگری آروزی حضور در تمام نقاط سرزمین خودشان را در حال تحقق می‌بینند.

با این اوصاف باید یک بار دیگر تاکید کرد که آمریکایی‌ها اصلی‌ترین و بزرگترین شریک جرم صهیونیست‌ها در جنایات غزه هستند و واقعا اگر کمک‌های تسلیحاتی و سیاسی آمریکا نباشد، کار برای رژیم صهیونیستی قابل ادامه دادن نخواهد بود.

تعداد بازدید : 13
"فیلم ورود بایدن به سرزمین‌های اشغالی"
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار