کد خبر: 1196798
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در آستانه گذشت یک ماه از آغاز درگیری‌ها میان گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل و بمباران غزه به تلافی غافلگیری تل آویو از عملیات نظامی "طوفان الاقصی" اعلام کرد: می‌خواهیم هر چه زودتر "وقفه‌های بشردوستانه" به اجرا گذاشته شود.

جوان آنلاین: جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز با نتانیاهو گفتگو کرد. تلاش‌ها برای آزاد کردن گروگان‌ها، ادامه تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه مورد بحث قرار گرفت. ما از وقفه موقت در جنگ حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، این مقام ارشد کاخ سفید افزود: ما همچنان شاهد ورود کمک‌های بیشتر به غزه هستیم. این کمک‌ها کافی نیست. امروزآمریکایی‌های بیشتری غزه را ترک می‌کنند.

کربی اضافه کرد: "ما همچنان به ارزش وقفه موقت بشردوستانه، برای ورود کمک و خارج کردن افراد از جمله گروگان ها، باور داریم و این موضوع را دنبال خواهیم کرد و این بحث را ادامه خواهیم داد. "

این سخنگوی دولت جو بایدن تصریح کرد: "ما می‌خواهیم هر چه زودتر وقفه بشردوستانه به اجرا گذاشته شود. گفتگو با همتایان اسرائیلی در مورد این فرآیند در حال انجام است. "

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که پس از اینکه ایالات متحده بیش از ۳۰۰ نفر را در «چند روز گذشته» از طریق گذرگاه رفح خارج کرد، آمریکایی‌های بیشتری از غزه خارج می‌شوند.

به گفته وی، در طول ۲۴ ساعت، ۳۰ کامیون کمک‌های بشردوستانه از طریق رفح وارد غزه شده که در مجموع تاکنون ۴۷۶ کامیون بوده است.

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه به وقت محلی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تماس گرفته و گفتگو کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از آغاز عملیات نظامی حماس با عنوان "طوفان الاقصی" در هفتم اکتبر و در پی غافلگیری رژیم اسرائیل از این حملات، بصورت مستمر با بنیامین نتانیاهو در تماس بوده است.

بایدن و نتانیاهو ۱۸ اکتبر در تل آویو ملاقات کردند که طی آن بایدن حمایت خود را از این رژیم اعلام کرد و قول کمک‌های جدید داد. بایدن درحالیکه سیل کمک‌های نظامی و امنیتی را در حمایت از اسرائیل روانه تل آویو کرده است، در تماس تلفنی هفته گذشته خود مدعی نیاز به افزایش فوری و قابل توجه کمک‌های بشردوستانه برای رفع نیاز‌های غیرنظامیان در غزه شد.

تماس تلفنی امروز بایدن و نتانیاهو پس از سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به تل آویو در روز جمعه و دیدار با نتانیاهو صورت می‌گیرد. بلینکن ادعا کرد که در دیدار با نخست وزیر اسرائیل خواستار اقدامات بیشتر برای محافظت از غیرنظامیان شده است.

دیپلمات ارشد آمریکایی، سرزمین‌های اشغالی را را با ضمانت‌های اندکی از سوی رژیم اسرائیل ترک کرد.

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده سلاح‌هایی که رژیم اسرائیل به شرکت‌های سازنده سلاح در آمریکا سفارش داده است، برخی مقامات واشنگتن را نگران تشدید خشونت در کرانه باختری کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار