کد خبر: 1192720
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
استاندارمرکزی
استاندارمرکزی گفت: ظرفیت‌ دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان اولویت فرهنگی برای پشتیبانی از اردوهای راهیان نور باید مورد استفاده قرار گیرد.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در نشست ستاد هماهنگی اردوهای راهیان نور استان مرکزی، ادامه داد: اردوهای راهیان نور فرصت مناسب برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر با جوانان بوده و نیاز است تجهیزات مورد نیاز این اردوها برای بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌ها تهیه شود.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: به اردوهای راهیان نور نباید به عنوان کار رفع تکلیفی نگاه شود.

مخلص الائمه با یادآوری حضور نیروهای انقلابی در دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان مرکزی گفت: از این ظرفیت باید برای برگزاری اردوهای راهیان نور بیشتر استفاده شود.

وی افزود: عقب افتادگی‌هایی در استان مرکزی وجود دارد که بخشی از آن مربوط به حاکمیت نیروهای غیر بومی بوده و اکنون با حضور مدیران بومی و دغدغه مند این مشکل برطرف شده‌ است.

استاندار مرکزی با یاد آوری بهره‌برداری از پل سنجان اراک گفت: ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی این پل در مدت چند سال انجام شد و ۷۲ درصد آن در مدت ۱۱ ماه در دولت سیزدهم انجام و به بهره برداری رسید.

مخلص الائمه خاطر نشان کرد: نیاز است سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نسبت به شناسایی و آزاد سازی ظرفیت و ردیف بودجه‌ای و اختصاص آن به بسیج برای برگزاری اردوهای راهیان نور اقدام کند.

وی افزود: فرمانداران محور برگزاری اردوهای راهیان نور در شهرستان‌ها هستند و استانداری مرکزی وظیفه راهبری این اردوها را برعهده دارد.

استاندار مرکزی یادآور شد: تعدادی از دانش آموزان و مخاطبان اردوهای راهیان نور تحت حمایت سازمان‌های حمایتی قرار دارند که نیاز است هزینه این افراد توسط دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست با یادآوری بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: با این عمل غیرانسانی اسرائیل تعداد زیادی از مجروحان حملات روزهای گذشته که در بیمارستان بستری بودند به خاک و خون کشیده شدند.

بهنام نظری افزود: مردم این استان با حضور در راهپیمایی حمایت از مردم فلسطین حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.

وی ادامه داد: رژیم اسرائیل با اقدامات حماس زخم خورده است و به فرموده رهبر معظم انقلاب این زخم تا نابودی رژیم صهیونیستی قابل التیام نیست.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: صحنه بین المللی و ملی امروزه به نفع اسلام بوده و همه صحنه‌ها باید با هم دیده شود زیرا شهادت در راه خداوند آخرش آزادی جبهه حق است.

سردا رمحسن کریمی افزود: جبهه مقاومت امروز با گذشت زمان قوی تر شده و حماس توانسته از زیرساخت‌های اسرائیل عبور کند.

وی ادامه داد: رژیم اسرائیل در گذشته پنج کشور را زمین گیر کرده بود ولی امروز در برابر ۲ سه هزار رزمنده کم آورده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی یادرآور شد: امروز حماس با کمترین تجهیزات اسرائیل را به زانو در آورده است.

سردار کریمی افزود: حماس یک اداره نیست بلکه یک جریان انقلابی است و در بین مردم توزیع شده‌ است و به زانو در آوردن حماس نشان از نادانی دشمنان است.

وی ادامه داد: اسرائیل امروز از نظر نظامی شکست خورده، زیرا این رژیم چهار مولفه قدرت از جمله امنیت داخلی با گنبد آهنی که ایجاد کرده، ارتش که امروز به هم ریخته و قدرت جاسوسی این کشور است که توسط حماس دور زده شده‌ است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: ایجاد صحنه‌های خشن توسط رژیم اسرائیل، نشان از شکست ۱۰۰ درصدی دشمن‌است.

سردار کریمی افزود: ملت ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی مردمی هستند که راه رسم ایثار و مقاومت را به مردم جهان آموخته‌اند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دشمن در زمان دفاع مقدس بسیاری از مردم بی سرپرست و بی سرپناه را به خاک و خون کشید و امروز وعده شهدا محقق شد.

سردار گریمی افزود: آزادی قدس نیز از وعده‌های رزمندگان اسلام بوده و این وعده نیز در حال محقق شدن‌ است.

وی اظهار کرد: ملت ایران اسلامی همواره پشتیبانی خود را از ملت فلسطین اعلام کرده و تا آخر در این زمینه ایستاده‌ است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: امروز همه مکلف هستند که در مسیر محور مقاومت هرچه که دارند را ارایه کنند.

سردار کریمی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در حوزه اردوهای پیشرفت و راهیان نور برای بهره گیری از ظرفیت‌های دفاع مقدس و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و نسل جوان تاکیدات ویژه دارند.

سردار کریمی افزود: استان مرکزی به رغم تمامی محدودیت‌ها، سال گذشته در حوزه راهیان نور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: هم افزایی خوبی بین دستگاه‌ها و صنایع استان مرکزی در حوزه اردوهای راهیان نور ایجاد شده که بابد سهم خود را در این حوزه انجام دهند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: امید است امسال نیز از نظر تعداد و کیفیت برگزاری اردوهای راهیان نور اقدامات بیشتری انجام شود و همچنان رتبه نخست را در این زمینه کسب کنیم.

سردار کریمی افزود: امروزه ضرورت توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه بیش از پیش احساس می‌شود و ضرورت جهاد تبیین نیز برهمگان مشخص شده است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه ما با نسل جوان مواجه هستیم که تنها در اردوهای راهیان نور می شود با آنان صحبت کرد و بابد این فضا برای حضور آنان فراهم شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر سال گدشته از این استان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند که ۱۰ هزار نفر آنان اردوهای راهیان نور دانش آموزی و بقیه سایر اقشار بوده‌است.

سرهنگ پاسدار محمد گودرزی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال ۱۵ هزار نفر از استان مرکزی به اردوهای راهیان نور اعزام شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی با دارابودن سه اردوگاه در شهرستان‌های اندیمشک، خرمشهر و اهواز از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه راهیان نور برخوردار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۶۰ هزار نفر روز باید برای شام و نهار افرادی که از این استان به اردوهای راهیان برنامه ریزی و تدارک دیده شود.

سرهنگ گودرزی افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای اعزام این افراد به اردوهای راهیان نور در سال جاری نیاز است که ۵۰ درصد این منابع مالی برای حمل و نقل و ۵۰ درصد برای خوراک هزینه می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در راستای رسیدگی بیشتر به افراد در اردوهای راهیان نور، امسال کاروان‌ها برای اعزام به این اردوها به ۳۰۰ نفر کاهش یافته‌ است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار