کد خبر: 1190907
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:
جوانبخت گفت: طرح جهاد آبرسانی در شهرستان الیگودرز با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، آبرسانی به شهر جدید شاپور آباد الیگودرز و ۲۰ روستای این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش جوان از لرستان، با افتتاح این طرح چهار هزار نفر از روستائیان شهرستان الیگودرز از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

آب تخصیصی این طرح از محل طرح انتقال آب از سرشاخه در در الیگودرز به قم موسوم به قمرود تأمین شده است و برای اجرای طرح ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

محمد جوانبخت، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، ظهر امروز در اجرای طرح جهاد آبرسانی در شهرستان الیگودرز، افزود: حدود ۷۰۰ طرح نیمه تمام حوزه آبرسانی دولت های گذشته در دولت سیزدهم شناسایی شد که تکمیل حدود ۳۰۰ مورد از این تعداد در دستور کار این وزارتخانه است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: ایران کشوری کم آب است،اما استان لرستان جزو استان های پربارش کشور است که به دلیل کمبود زیرساخت ها نتوانسته از این منابع استفاده کند و نیازمند تقویت زیرساخت های مدرن هستیم.

وی اظهار کرد: ۱۰ سد در دست اجرا در استان لرستان قرار گرفته است و پروژه های انتقال، شبکه های توزیع فاضلاب در حال اجرای این استان نیز در اولویت وزارت نیرو هستند.

وی اظهارداشت: تامین آب شرب در اولویت است اما قرار نیست که از آب کشاورزی و صنعت نیز غافل شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار