کد خبر: 1190053
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
الحاق تجهیزات پیشرفته‌ نقطه‌زن و شبکه‌محور به نیروی زمینی ارتش خبری بود که فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر این نیرو اعلام کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز (یکشنبه) در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر این نیرو، گفت: ما با همکاری وزارت دفاع و ستاد کل نیرو‌های مسلح تجهیزات پیشرفته‌ای را وارد این نیرو کردیم که از قابلیت‌های بالایی همچون نقطه‌زن بودن و شبکه‌محوری برخوردار هستند و می‌توانند نیاز‌های نزاجا را پاسخ دهند.

نقطه‌زن بودن تسلیحات امروزه یکی از مولفه‌های مهم در حوزه تسلیحات نظامی هستند که این مهم چندی است در حوزه موشکی و پهپادهای انتحاری محقق شده است. البته شبکه‌محور بودن نیز دیگر مولفه راهبردی در حوزه نظامی است که از طریق آن می‌توان یک فروند یا تعداد بسیاری از به طور مثال پهپادها را هدایت و راهبری کرد.

امیر حیدری در بخش دیگری از سخنانش که در حاشیه این برنامه و در جمع خبرنگاران مطرح شد، گفت: نیروی زمینی هر سال رزمایش برگزار می‌کند و امسال هم رزمایش خواهیم داشت. اخیرا رزمایش پهپادی و قبل از آن رزمایش جنگال را برگزار کردیم. در ادامه هم رزمایش میدانی بسیار خوبی خواهیم داشت و همه رسته ها در آن شرکت خواهند کرد و برگ زرینی دیگری بر افتخارات نیروی زمین افزوده خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه نیز به این اشاره کرد که این نیرو در همه رزمایش ها از تجهیزات خاص و ویژه که تازه در خدمت نیرو قرار گرفته و ساخت نیروی زمینی است استفاده می‌کنیم. در این رزمایش هم تجهیزات خیلی خوبی داریم که مورد استفاده قرار خواهیم داد.

گفتنی است؛ نیروی زمینی ارتش ۲۲ فروردین امسال از الحاق تجهیزات نوین به ارتش با چهار ویژگی دورزن، نقطه‌زن، هوشمند و منطبق با فناوری‌های روز دنیا خبرداد. این تجهیزات یک‌هزار و ۸۴ دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات جدید، بازآماد، بازتولید و تولیدی نیروی زمینی ارتش بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر