کد خبر: 1189426
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم همکاری مشارکت جهانی برای رفع مشکلات محیط زیستی گفت: مجموعه یونپ باید هم به صورت بین المللی و هم به صورت منطقه‌ای تکلیف خودش را برای همه کشور‌ها با توجه به پتانسیل‌های موجود انجام دهد.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از ایرنا، علی سلاجقه روز چهارشنبه در دیدار با دبیرکل طرح کلمبو یونپ گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر جوانان توانسته بسیاری از مشکلات را پشت سر بگذارد و واجد دستاورد‌های علمی و فناوری عالی است که به جهان تقدیم کند.

برنامه محیط زیست ملل متحد، (UNEP) وظیفه هماهنگی فعالیت‌های زیست‌محیطی سازمان ملل و کمک به کشور‌های در حال توسعه را در اجرای سیاست‌ها و اقدامات مربوط به محیط زیست بر عهده دارد.

طرح کلمبو یک سازمان منطقه‌ای است که با هدف افزایش تلاش‌های میان دولتی برای تقویت اقتصادی و توسعه اجتماعی کشور‌های عضو در منطقه آسیا-اقیانوسیه ایجاد شده‌است.

سلاجقه در این دیدار افزود: با توجه به اینکه ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد به نوعی جوانان ما قربانی آمال و اهداف کشور‌های بهره‌بردار در اروپا، آمریکا و کشور‌های دیگر هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه مواد مخدر در ایران کشت نمی‌شود و منبع کشت در کشور‌های دیگر است گفت: جامعه‌ی بین‌المللی در این زمینه به ما کمکی نمی‌کند. ما اعتقاد داریم که شرایط محیط زیستی دنیا به خصوص در شرایط آب و هوایی و اقلیمی موجود می‌تواند مجموعه‌های منطقه‌ای را در کنار هم قرار دهد و فعال کند.

وی تصریح کرد: آن چیزی که موجب شکل‌گیری اجلاس سران در سال ۱۹۷۲ در سوئد شد، دال بر حرکت جهان به سمت و سوی همکاری‌های مشترک بود. ما اعتقاد داریم که مجموعه یونپ باید هم به صورت بین المللی و هم به صورت منطقه‌ای تکلیف خودش را برای همه کشور‌ها با توجه به پتانسیل‌های موجود انجام دهد.

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور شرکت در پنجمین نشست وزرای محیط زیست آسیا و اقیانوسیه به سریلانکا سفر کرده است.

سخنرانی در این نشست و دیدار و گفتگو با دیگر مقامات کشور‌های حاضر از برنامه‌های سفر سلاجقه به کشور سریلانکا است.

این نشست در ۵ اکتبر (۱۳ مهرماه) با حضور وزرای محیط زیست کشور‌های آسیا و اقیانوسیه برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار