کد خبر: 1189038
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی با بیان اینکه امت اسلامی باید به مسئولیت‌های خود در قبال ملت فداکار فلسطین و مسجد الاقصی عمل کند، گفت: صهیونیست‌ها باید صدای امت اسلامی را در رابطه با قبله اول مسلمانان بشنوند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، دبیرکل حزب الله لبنان در شب میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) به همین مناسبت سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود به سنت احیای اعیاد مذهبی پرداخت و گفت: به عنوان مسلمان، این نیز بخشی از ماهیت فرهنگی و فکری ما بوده است و مانند عید فطر و عید قربان در تاریخ ما روز‌های باشکوه و بزرگی وجود دارد که ما مسلمانان را گردهم جمع می‌کند و به آن افتخار می‌کنیم.

وی حادثه تروریستی انفجار مساجد اهل سنت پاکستان را محکوم کرد و گفت: اقدام تروریستی جنایتکاران تکفیری که مساجد اهل سنت در پاکستان را به بهانه بزرگداشت میلاد پیامبر (ص) منفجر کردند، محکوم می‌کنم.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین افزود: کسانی هستند که می‌خواهند با ترویج همجنس گرایی و حیوانیت، انسان را به پائین‌ترین سطح تنزل دهند.

وی گفت: آن‌ها از جنگ رسانه‌ای یا به اصطلاح جنگ نرم برای تضعیف ملت‌ها استفاده می‌کنند که با جنگ‌های نظامی محقق نشده است.

نصرالله با بیان اینکه امت اسلامی باید مسئولیت آنچه را که بر سر مردم فداکار فلسطین و مسجد الاقصی می‌گذرد بر عهده بگیرد، تاکید کرد: صهیونیست‌ها باید صدای جهان اسلام را در خصوص قبله اول مسلمانان بشنوند.

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: هر کشوری که به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیش می‌رود باید محکوم شود، زیرا این امر به معنای رها کردن فلسطین و تقویت دشمن تلقی می‌شود و نباید آن را تحمل کرد.

وی در ادامه به موضوع مرز‌های لبنان با فلسطین اشغالی پرداخت و افزود: استفاده از عبارت تعیین مرز‌های زمینی لبنان با فلسطین اشغالی اشتباه است، زیرا مرز‌ها مشخص است.

سید حسن نصرالله گفت: میانجیگری بر منطقه الغجر واقع در جنوب لبنان متمرکز خواهد شد، زیرا آن‌ها می‌خواهند موضوع دو خیمه را حل کنند و در هر صورت این مسئولیت بر عهده دولت لبنان است.

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: ربط دادن موضوع مرز‌های زمینی به پرونده ریاست جمهوری لبنان صحیح نیست.

وی در ادامه گفت: حقمان در مرز‌های دریایی همانند حق ما در مرز‌های زمینی بوده و به طور کامل آن را می‌گیریم و آن را با دیگر موضوعات مرتبط نخواهیم کرد.

نصرالله افزود: مقاومت آماده است در هر گامی که در آزادسازی سرزمین‌ها نقش داشته باشد، به دولت لبنان در تحقق آن کمک کند.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: در پرونده ریاست جمهوری چیز جدیدی برای اعلام به شما وجود ندارد و باید منتظر پیگیری‌های انجام شده در این زمینه باشیم.

وی همچنین گفت: موضوعی که به صورت ملی درباره آن اجماع وجود دارد، موضوع پناهجویان سوری است که می‌تواند ما را برای حل بحران به نتیجه برساند.

سید حسن نصرالله افزود: نباید بین نیروی کار سوریه و آوارگان اشتباه شود و این موضوع باید در آمار نشان داده شود.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: مسئول مهاجرت امنیتی به لبنان کسی است که جنگ در سوریه را شعله ور کرد، یعنی دولت آمریکا. پس از اعمال قانون سزار علیه سوریه، آمریکا مسئول مهاجرت اقتصادی است.

وی گفت: هر کسی که معتقد است آوارگان سوریه موجودیت لبنان را تهدید می‌کند باید به واشنگتن بگوید که لغو قانون سزار، لبنان را نجات خواهد داد.

نصرالله افزود: اگر دولت لبنان مهاجرت آوارگان به اروپا را تسهیل کند، اروپا برای حل بحران به بیروت خواهد آمد.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: فضای موجود نباید به فضای خصومت با آوارگان تبدیل شود و نباید از مرز‌های قانون و اخلاق عبور کرد.

وی گفت: آنچه جغرافیا، موجودیت و مهین ما را تهدید می‌کند، سیاست‌های زشت و بی شرمانه آمریکا در لبنان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار