کد خبر: 1185001
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
منابع خبری از شکست آزمایش موشک هایپرسونیک «دارک ایگل» ارتش آمریکا به دلیل نقص فنی خبر دادند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، منابع خبری سه شنبه شب به وقت تهران از شکست آزمایش موشک هایپرسونیک ارتش آمریکا به دلیل نقص فنی خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، موشک هایپرسونیک «دارک ایگل» برد متوسط قرار بود روزهای گذشته از تاسیسات آزمایش موشکی «کیپ کارناوال» شلیک شود، اما در لحظات آخر دستور توقف این آزمایش صادر شد. گفته می‌شود بررسی‌های آخر و یافتن نقص فنی موجب صدور این دستور شده است.

بر اساس این گزارش، این یک شکست دیگر برای برنامه پنتاگون در ساخت موشک هایپرسونیک برای رسیدن به قابلیت‌های مشابه توسعه یافته توسط روسیه و چین محسوب می‌شود. قرار بود تا پایان سپتامبر امسال موشک دارک ایگل به طور رسمی وارد خدمت ارتش آمریکا شود.

علاقه فزاینده پنتاگون به تسلیحات هایپرسونیک بدون شک با پیشروی چین و روسیه دراستقرار این تسلیحات مرتبط است. این موشک‌ها با سرعتی معادل پنج برابر سرعت صوت پرواز می‌کنند یا فراتر از آن می‌روند.

این چندین بار است که آزمایش موشک هایپرسونیک آمریکا با شکست مواجه می‌شود. چندی قبل، نیروی هوایی آمریکا در انجام آزمایش موشک هایپرسونیک خود ناموفق بود. نیروی هوایی آمریکا ابتدا مدعی شد که موشک هایپرسونیک «ای‌جی‌ام» یک آزمایش کامل موفقیت آمیز را انجام داد، اما پنتاگون در گزارش خود به این نتیجه رسیده که انجام آزمایشات عملیاتی بدون برنامه آزمایشی تایید شده بوده و این موشک به طور بالقوه برابر اختلال سایبری آسیب پذیر است.

شرکت لاکهید مارتین به سفارش نیروی هوای آمریکا این موشک را در رقابت با چین بر اساس برنامه‌ای سریع به بازار عرضه کرد، زیرا چین در زمینه فناوری هایپرسونیک پیشتاز است.

روسیه، ایران و چین از جمله دارندگان موشک هایپرسونیک هستند.موشک هایپرسونیک ایران به نام «فتاح» هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و می‌تواند از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور  و اهداف مورد نظر را منهدم کند.

فرمانده سابق سنتکام (ستاد فرمانده کل نیروهای ارتش آمریکا در خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی) روز یکشنبه در مصاحبه با رسانه‌ آمریکایی اظهار داشت که مسئله‌ای که امروز ایالات متحده را تهدید می‌کند، توانایی موشکی ایران است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار