کد خبر: 1184868
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
معاون نخست‌وزیر چین گفت که پکن مایل است همکاری‌های سودمند و دوجانبه را با روسیه تعمیق بخشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، یک مقام ارشد دولت چین روز سه شنبه از افزایش همکاری با روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «شین هوا» «ژانگ گوکینگ» معاون نخست‌وزیر چین هنگام دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت: «چین مایل است فرصت‌های توسعه را به اشتراک بگذارد و همکاری‌های سودمند دوجانبه را با روسیه تعمیق بخشد.»

ژانگ گفت که چین و روسیه سطح بالایی از شراکت راهبردی را حفظ کرده اند و همکاری در زمینه‌های مختلف شتاب گرفته است.

آمریکا و متحدانش به بهانه جنگ اوکراین، فشار‌های زیادی به چین برای کاهش روابط با روسیه و منزوی کردن آن آورده و از این کشور به دلیل نپیوستن به کارزار تحریم‌های بی‌سابقه غرب علیه روسیه انتقاد کرده‌اند.

مقام‌های چین بار‌ها ضمن تاکید بر ادامه روابط خوب خود با روسیه، خواستار توسل به گفتگو و راه حل سیاسی به منظور پایان جنگ اوکراین شدند و پکن پیشنهادی ۱۲ بندی در این باره ارائه داد، اما آمریکا و متحدانش با این پیشنهاد مخالفت کرده و حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی، اطلاعاتی و اقتصادی از اوکراین را برای ادامه جنگ با روسیه در پیش گرفته‌اند.

«میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه که اخیرا به چین سفر کرده بود، در جریان نشست در «شانگهای»، پکن را «دوست بزرگ» مسکو خواند.

میخائیل میشوستین گفت که در شرایط و وضعیت کنونی روسیه به تقویت پیوند‌ها و روابط خود با چین و دیگر کشور‌هایی که آماده همکاری هستند، ادامه خواهد داد.

نخست‌وزیر روسیه تصریح کرد: «کشور ما به دنبال بازار‌های در حال توسعه پویا است. ما تجارت با اقتصاد‌های به سرعت در حال توسعه جهان را گسترش داده‌ایم. این کلمات کاملا در مورد دوست بزرگ ما چین، صدق می‌کند».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار