کد خبر: 1182386
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به قطع همکاری برخی دانشگاهها با اساتیدی که در اغتشاشات از آن حمایت می کردند، گفت:باید دست کسانی که اساتید قانونشکن را اخراج کردند، بوسید.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حجت الاسلام والمسلمین موسی غضنفر‌آبادی نماینده بم ،ریگان،فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطع همکاری برخی دانشگاهها با اساتیدی که حامی اغتشاشات و اغتشاشگران بودند، گفت: فردی که به عنوان استاد در جایی مشغول می‌شود؛ تعهداتی از لحاظ قانونی دارد و باید به آن‌ها عمل کند. کسی که پایبندی به آنچه که تعهد کرده است، نداشته باشد، صلاحیت خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید به تعهدات قانونی و اخلاقی پایبند بود، گفت: در هر کجا، هر زمینه و هر شغلی که فعالیت داریم، باید به قوانین متعهد باشیم به خصوص محیط دانشگاه و جایگاه استادی بسیار اهمیت دارد.  مربی الگوی برتر و سرمشق جوان است. او وظیفه تربیت نسل جوان را بر عهده دارد.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به الگو بودن اساتید برای نسل جوان تصریح کرد: استادی که در هر زمینه‌ای در مسائل علمی در دانشگاه تدریس می‌کند وقتی به وظایف و تکالیف قانونی که موظف به رعایت است، رعایت نمی‌کند این درک را باید داشته باشد دیگر صلاحیت جایگاه استادی را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین غضنفر‌آبادی یاد‌آور شد: کسانی که تا به حال با اینگونه افراد مماشات کردند به هر دلیلی به نظر من به نسل جوان، انقلاب، خون شهدا و جامعه خیانت کرده‌اند، باید به فوریت با آن‌ها برخورد شود.

او اظهار کرد: افرادی که سر سفره انقلاب هستند و از نمک این ملت و انقلاب می‌خورند و نمکدان می‌شکنند باید با آن‌ها برخورد قاطع شود. آنهایی که برخورد نکردند خیانت کردند و کسانی که این متخلفین را از مسولیتی که داشته‌اند بر‌کنار کردند باید دست آن‌ها را بوسید و دست مریزاد گفت شما به وظایف قانونی خود عمل کردید.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از لحاظ قانونی، فردی که موارد قانونی را در محل کارش فرقی نمی‌کند چه کسی باشد رعایت نکند، فاقد صلاحیت است و او را باید از مسئولیتش بر کنار کرد.

اخیرا برخی از دانشگاهها با تعدادی از اساتیدی که در ایام اغتشاشات سال گذشته، از اغتشاشگران حمایت می کردند و با توئیت های خود فضای جامعه را ملتهب می کردند، قطع همکاری شد. ضمن اینکه برخی از این اساتید حتی نسبت به ادامه همکاری خود با دانشگاهها اقدامات قانونی و اداری را انجام ندادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار