کد خبر: 1179458
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
همزمان با سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی
همزمان با سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی از کتاب «سفیران در بند» که شامل مجموعه‌ای از عکس‌های آزادگان استان مرکزی در دوران دفاع مقدس است، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح جمعه همزمان با سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی از کتاب «سفیران در بند» رونمایی شد.

این کتاب مجموعه‌ای از عکس‌های آزادگان استان مرکزی در دوران دفاع مقدس است که توسط قربان احمدی جمع آوری و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، ستاد کنگره شهدای استان مرکزی و بنیاد شهید وامور ایثارگران استان مرکزی به چاپ رسیده است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی در این آئین اظهار داشت: ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است که هیچگاه از یاد و خاطره ملت مقاوم ایران اسلامی پاک نمی‌شود و اگر امروزه در کشور ما آرامش و امنیت وجود دارد به واسطه رشادت و فداکاری‌های شهدای معظم و جانبازان معزز و آزادگان سرافراز است.

وی افزود: رزمندگان دفاع مقدس، جانبازان معزز و آزادگان سرافراز، دوران سخت اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق را عزت‌مندانه تحمل کردند و پس از آزادی نیز همچنان باعزت در خدمت مردم و نظام هستند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی ادامه داد: آزادگان ما اسوه صبر و استقامت هستند که هر کدام در چهره خود نشان افتخاری از آزاد مردی دارند و باید امروز ایمان، صبر، پایمردی و عشق به ولایت و رهبری و وطن را از آنها آموخت.

وی بیان کرد: مقاومت و امید مهمترین درس آزادگی است و آزادگان درس آزادگی را از امام حسین(ع) آموختند و سختی‌ها نتوانست خللی در روحیه آن‌ها ایجاد کند زیرا عشق به اسلام، امام و ولایت و معنویت عاملی بود تا مقابل شکنجه‌های جسمی و روحی دشمن استقامت کنند.

کریمی اضافه کرد: نقش آزادگان در دوران انقلاب و دفاع مقدس و اسارت بی‌نظیر بوده است و این عزیزان اکنون خاطرات بی‌نظیری دارند که سفیران شایسته‌ای برای ملت ما به خصوص نسل جوان محسوب می‌شوند.

وی عنوان کرد: آزادگان را می‌توان «شهدای ناطق» نام نهاد زیرا هر یک مانند کتاب گویا، خاطرات سال‌ها مقاومت و هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ شهادت را در گنجینه وجود خود برای ما به ارمغان آورده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار