کد خبر: 1179299
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
در گفتگوی تلفنی مطرح شد
رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور روسیه بر اجرایی شدن طرح‌های مختلف همکاری فی‌مابین به‌ویژه در حوزه ترانزیت و انرژی تأکید کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه عصر امروز پنجشنبه در گفتگویی تلفنی آخرین وضعیت همکاری‌ها میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این تماس تلفنی ضمن محکومیت حمله تروریستی اخیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز، با دولت و ملت ایران و همچنین خانواده قربانیان این اقدام تروریستی ابراز همدردی کرد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه همکاری دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه به‌ویژه در حوزه انرژی، ترانزیت و تجارت را پویا و رو به رشد توصیف و بر آمادگی و علاقمندی کشورش برای ارتقای این همکاری‌ها به سطوح و چارچوب‌های منطقه‌ای تأکید کرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نیز در این گفتگو ضمن تشکر از ابراز همدردی رئیس جمهور روسیه به خاطر حمله تروریستی اخیر، اینگونه اقدامات جنایتکارانه را نشانه استیصال و شکست دشمنان و بدخواهان ملت ایران و موجب افزایش نفرت عمومی از تروریست‌ها و اربابان آن‌ها عنوان کرد.

رئیسی با مرور روند همکاری‌های اقتصادی دو کشور بر اجرایی شدن طرح‌های مختلف به‌ویژه در بخش ترانزیت و انرژی تأکید کرد.

کرملین نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز پنج شنبه با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران تماس تلفنی داشته و دو طرف در جریان آن درباره تعدادی از مسائل مورد توجه دو کشور رایزنی کردند.

بر اساس بیانیه کرملین، در این گفتگوی تلفنی بر توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های تجاری، انرژی، حمل و نقل، لجستیک و محیط زیست تاکید شد.

در بیانیه کرملین آمده است: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران گفت‌وگوی تلفنی داشت و رئیس‌جمهور ایران نیز حمایت کامل خود را از رهبری روسیه در خصوص حوادث ۲۴ ژوئن (کودتای نافرجام گروه واگنر) اعلام کرد.

بیانیه مذکور می‌افزاید: در گفتگوی تلفنی پوتین و رئیسی دورنمای توسعه همکاری‌های سودمند دوجانبه با تمرکز بر اجرای عملی توافق‌های موجود در زمینه تجارت، انرژی و حمل‌ونقل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافق شد که تماس‌ها بین دو کشور ادامه یابد.

این گفتگوی تلفنی در حالی است که پیشتر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از ادامه کار برای تهیه پیش نویس توافقنامه همکاری جدید بین مسکو و تهران خبر داده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار