کد خبر: 1178481
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
رئیس بزرگ‍ترین شرکت کشتی سازی روسیه اعلام کرد که فرایند تجهیز زیردریایی‌های اتمی جدید این کشور به موشک‌های مافوق صوت (هایپرسونیک) در حال انجام است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  «الکسی راخمانوف» رئیس «شرکت کشتی سازی متحد» (USC) روسیه خبر داد که این کشور در حال تجهیز زیردریایی‌های اتمی خود به موشک‌ مافوق صوت «زیرکان» است.

منابع رسانه‌ای در روسیه به نقل از رئیس بزرگ‌ترین شرکت کشتی سازی این کشور خبر دادند که فرایند تجهیز زیردریایی‌های اتمی جدید روسیه به موشک‌های مافوق صوت در حال انجام شدن است.

به گزارش رویترز، «الکسی راخمانوف» رئیس «شرکت کشتی سازی متحد» (USC) روسیه گفت: «زیردریایی‌های اتمی چند منظوره پروژه "یاسن-ام» (Yasen-M) به طور منظم به سامانه موشکی زیرکان مجهز می‌شوند».

وی در مصاحبه روز دوشنبه با خبرگزاری دولتی «ریانووستی» روسیه افزود: «همین حالا کار در این مسیر (تجهیز زیردریایی اتمی روسیه به موشک مافوق صوت) در حال انجام است».

زیردریایی‌های کلاس «یاسن» که به «پروژه ۸۸۵» هم شهرت دارد، زیردریایی دارای موشک کروز اتمی هستند که برای جایگزینی زیردریایی‌های تهاجمی اتمی دوران شوروی ساخته شده‌اند.

موشک مافوق صوت «زیرکان» روسیه دارای برد ۹۰۰ کیلومتری است و و می‌تواند چند برابر سرعت صوت حرکت کند که این توانایی، دفاع در برابر این موشک‌ها را دشوار می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اوایل سال جاری میلادی (۲۰۲۳) اعلام کرد که این کشور به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت نیروهای اتمی خود، عرضه انبوه موشک‌های مافوق صوت زیرکان را آغاز خواهد کرد.

پیش از این در خبرها آمده بود که ناوچه چند منظوره «دریاسالار گورشکوف» روسیه به موشک‌های زیرکان مجهز شده است؛ ناوچه‌ای که در اوایل سال جاری توانایی حمله خود را در غرب اقیانوس اطلس آزمایش کرد.

اقدام روسیه در مجهز کردن زیردریایی اتمی خود به موشک مافوق صوت در شرایطی انجام شده که از توکیو خبر رسیده که ژاپن در حال مذاکره با آمریکا برای تولید مشترک موشک مخصوص رهگیری موشک‌های هایپرسونیک (مافوق صوت) است.

چین در سال ۲۰۲۱ توانسته موشک‌های هایپرسونیک را با موفقیت آزمایش کند و روسیه نیز که پیشتر چنین موشک‌هایی را تولید کرده، از آنها در جنگ در اوکراین استفاده کرده است. کره شمالی نیز به جرگه کشورهایی که موشک‌های مافوق صوت را به صورت آزمایشی شلیک کردند پیوسته است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار