کد خبر: 1175818
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
دونالد ترامپ در برابر اتهامات طرح شده در سومین پرونده علیه او طی چهار ماه، با حضور در دادگاهی در شهر واشنگتن اعلام بی‌گناهی کرد.

به گزارش جوان نلاین به نقل از مهر، رئیس جمهوری پیشین آمریکا با حضور در یک دادگاه فدرال در پایتخت این کشور، در رابطه با اتهام‌های وارد شده به خود اعلام بی‌گناهی کرد.

وبگاه خبری «الحره» آمریکا گزارش داد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری پیشین آمریکا شامگاه پنج شنبه در یک دادگاه فدرال در نزدیکی ساختمان کنگره در شهر واشنگتن حضور یافت تا در رابطه با پرونده حمله حامیان خود به این ساختمان در اوایل ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی با هدف جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت و تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال پیش از آن، تفهیم اتهام شود.

در جریان جلسه تفهیم اتهام نیز که ۲۷ دقیقه به طول انجامید و همزمان با برگزاری آن، طرفداران و مخالفان رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مقابل دادگاه دست به تظاهرات زدند، قاضی «موکسیلا اوبادایا» ضمن آنکه ترامپ را از حقوق خود مطلع ساخت، کیفرخواست شامل چهار اتهام وارد شده به وی و مجازات حبس هر یک از آن‌ها را قرائت کرد.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز پس از آنکه در دادگاه سوگند یاد کرد و تفهیم اتهام شد، اتهام‌های وارد شده به خود مبنی بر تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی را رد کرده و به عنوان یک رویه معمول نیز، برگه اعلام بی گناهی را امضا کرد.

قاضی اوبادایا در جلسه دادگاه همچنین به ترامپ نسبت به بحث درباره اتهام‌های وارد شده به خود با شاهدان این پرونده هشدار داده و به عنوان یک رویه معمول نیزخاطر نشان ساخت که اگر وی شرایط آزادی خود را زیر پا بگذارد، با حکم بازداشت مواجه خواهد شد.

این قاضی فدرال، تاریخ جلسه بعدی دادگاه رئیس جمهوری پیشین آمریکا که با توجه به نزدیکی آغاز کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی، انتظار می‌رود با حضور وکلای وی برگزار شود را ۲۸ آگوست جاری (۶ شهریور ۱۴۰۲) تعیین کرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار