کد خبر: 1175587
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
یک کارشناس حوزه راهبرد امنیتی آمریکا ضمن اشاره به خلف وعده کی‌یف در عدم حمله به خاک روسیه با استفاده از تسلیحات غربی، نوشت که با این اوصاف حل مناقشه اوکراین بیش از پیش غیرممکن شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  «استفن برایِن» تحلیلگر آمریکایی و عضو ارشد اندیشکده «مرکز سیاست‌های امنیتی» و اندیشکده «یورک‌تاون» می‌گوید اوکراین با تسلیحات غربی به خاک روسیه حمله کرده است.

براین طی یادداشتی برای روزنامه اینترنتی «آسیا تایمز»، نوشت که علیرغم وعده‌های کی یف به واشنگتن، ارتش اوکراین از سلاح های اهدایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای حمله به خاک فدراسیون روسیه بهره برده است.

وی در این‌باره نوشت: «پهپادها و موشک‌های کروز ساخت آمریکا که توسط واشنگتن به اوکراین عرضه می‌شوند، هر روز توسط نظامیان کی‌یف [برای حمله به خاک روسیه] استفاده می‌شوند».

این کارشناس حوزه راهبرد امنیتی آمریکایی ضمن یادآوری این اظهارات پنتاگون مبنی بر اینکه «هیچ سلاح آمریکایی توسط اوکراین علیه خاک روسیه استفاده نخواهد شد»، نوشت این ادعاها دروغ محض هستند.

براین در این مطلب توضیح داد: «آمریکا نمی‌تواند به درستی توضیح دهد که پهپادهای گلوبال‌هاوک چرا از خاک روسیه جاسوسی می‌کنند؛ البته ظاهراً برای کمک به اوکراین برای هدف قرار دادن اهداف در داخل روسیه، اعم از زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی، فعالیت می‌کنند».

وی در پایان اینگونه جمع‌بندی کرد که با توجه وضعیتی که در جنگ اوکراین و رویکردهای غرب درخصوص آن دیده می‌شود، حل‌وفصل مسالمت‌آمیز این درگیری به‌طور فزاینده‌ای غیرممکن شده است.

بامداد دوشنبه بود که وزارت دفاع روسیه خبر داد که رژیم کی‌یف با سه هواپیمای بدون سرنشین به اهدافی در مسکو حمله کرد که دو فروند از این پهپادها توسط پدافند هوایی منهدم و یکی از آنها با جنگ الکترونیک سرنگون شد که به یک برج تجاری در مسکو برخورد کرد.

روز گذشته نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه تهدید حملات پهپادی اوکراین به مسکو وجود دارد، گفت که روسیه نیز در حال انجام اقداماتی برای جلوگیری از این خطرات است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار