کد خبر: 1175505
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
نخست وزیر پاکستان اظهار داشت که این کشور به دنبال جنگ با هند نیست و توان اتمی پاکستان برای اهداف دفاعی و نه برای تجاوز است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نخست وزیر پاکستان روز سه شنبه اظهار داشت که این کشور به دنبال جنگ با هند نیست و سعی دارد اختلافات باقی مانده با این کشور همسایه را حل کنند.

به نوشته وبگاه «اوت لوک ایندیا»، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه جنگ یک گزینه نیست، گفت که اسلام آباد آماده مذاکره با هند برای رسیدگی به همه مسائل باقی مانده است.

شریف گفت: «ما آماده‌ایم با همه حتی با هند همسایه خود گفت‌وگو کنیم، مشروط بر اینکه این کشور همسایه برای گفت‌وگو درباره مسائل جدیت داشته باشد، زیرا جنگ دیگر گزینه نیست.»

اظهارات وی در بحبوحه تنش مداوم در روابط هند و پاکستان در زمینه تروریسم و موضوع کشمیر بیان شد. از سال ۱۹۴۷ و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس، هند و پاکستان سه بار با هم جنگیده‌اند. در آخرین رویارویی، ۹ هزار نظامی پاکستانی کشته و بیش از ۲۵ هزار نفر از آنها مجروح شدند.


خط مرزی هند و پاکستان

 

هند نیز چهار هزار کشته و زخمی داد. این جنگ  منجر به ترسیم «خط کنترل» در منطقه کشمیر شد که بر اساس آن  ایالت «جامو و کشمیر» به مرکزیت شهر «سرینگر» را به هند و مناطق کوهستانی با جمعیت کمتر در اختیار پاکستان قرار گرفت.

اظهارات شریف در حالی بیان شد که دولت ائتلافی وی در حال آماده شدن برای رویارویی با انتخابات در پایان دوره پنج ساله پارلمان است.

نخست وزیر پاکستان درباره تاریخچه جنگ بین پاکستان و هند گفت که درگیری به افزایش فقر، بیکاری و کمبود منابع مالی برای آموزش، بهداشت و رفاه مردم منجر شد.

وی گفت که توان اتمی پاکستان برای اهداف دفاعی و نه برای تجاوز است. شریف تاکید کرد که پاکستان به خوبی از جنبه تاریک مناقشه اتمی آگاه است، هند نیز باید آن را درک کند.

سخنگوی وزارت خارجه  پاکستان اخیرا   اظهارات وزیر دفاع هند مبنی بر آمادگی  نیروهای این کشور برای عبور از خط کنترل را محکوم کرد. وی خطاب به سران هند گفت که پاکستان قادر به دفاع از خود است.   «راجنات سینگ» وزیر دفاع هند گفته بود که در صورت نیاز، ارتش هند در عبور از خط کنترل تردید نخواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار