کد خبر: 1173155
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد که غرب تلاش می‌کند با بهانه عضویت در ناتو، اوکراین را تجزیه کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، رئیس‌جمهور بلاروس از تلاش‌های غرب برای الحاق بخش‌هایی از اوکراین به لهستان انتقاد کرد.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز یکشنبه اعلام کرد که الحاق بخش‌های غربی اوکراین به لهستان، سناریویی غیرقابل قبول از نظر بلاروس خواهد بود.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد که مینسک متعهد شده در صورت درخواست کمک مردم غرب اوکراین به آن‌ها کمک کند.

لوکاشنکو در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که جدایی غرب اوکراین، تجزیه این کشور و انتقال آن به لهستان امری غیرقابل قبول است.

رئیس جمهور بلاروس از همتای روس خود خواست تا این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهد. لوکاشنکو از پوتین خواست تا در این زمینه از بلاروس حمایت کند.

لوکاشنکو تاکید کرد که طرح‌هایی که از سوی غرب برای پذیرش اوکراین به ناتو مطرح می‌شود، بواقع پوششی برای الحاق سرزمین‌هایی در غرب اوکراین به لهستان است.

رئیس جمهور بلاروس یادآور شد که از این طریق تلاش می‌شود که لهستانی‌ها مشارکت فعالی در عملیات علیه نیرو‌های روسیه داشته باشند و آمریکایی‌ها از این طرح حمایت می‌کنند.

«سرگئی ناریشکین» رئیس اطلاعات خارجی روسیه پیش از این اعلام کرد که لهستان در حال بررسی کنترل بر بخش غربی اوکراین از طریق استقرار نیرو‌های خود در آن منطقه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار