کد خبر: 1170374
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
ارتش آمریکا از حملات هوایی در سومالی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی «الشباب» خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، ارتش امریکا از حملات هوایی در سومالی، علیه مواضع گروه تروریستی «الشباب» و کشته شدن شماری از اعضای این گروه خبر داد. ارتش آمریکا در سال جاری تاکنون ۱۲ حمله هوایی در سومالی انجام داده است.

به گزارش منابع خبری، افریکام (فرماندهی آمریکا در آفریقا) از کشته شدن ۱۰ تروریست گروه الشباب وابسته به القاعده خبر داد. این حملات در سه نوبت و در روزهای یکشنبه و دوشنبه انجام شد. آمریکا مدعی است این حملات را برای حمایت از ارتش سومالی انجام داده است.

«کلی کاهلان»، سخنگوی افریکام مدعی شده که در این حملات هوایی هیچ غیر نظامی کشته نشد.

آمریکا در گذشته و در چند نوبت حملات هوایی اشتباهی انجام داده بود. در یک نوبت، حمله پهپادی اشتباه آمریکا به یک خودرو در سومالی، به مرگ ۶ تن از جمله یک پسر ۱۳ ساله منجر شد. آمریکا ابتدا مدعی شد که این حمله را نزدیک شهر «جاناله» علیه شبه نظامیان وابسته به داعش انجام داده، اما یک مقام حقوقی سومالی این ادعای آمریکا را تکذیب کرد. ارتش آمریکا بعدها به حمله اشتباه خود اعتراف کرد.

نیروهای آمریکایی از سال ۲۰۰۷ به بهانه مبارزه با  گروه تروریستی الشباب حملاتی را در این کشور آفریقایی انجام داده‌اند. آمریکا اینک چند صد نیرو  در سومالی دارد. در سپتامبر گذشته، دولت سومالی حمله‌ای راعلیه الشباب آغاز کرد، اما این گروه توانسته دوباره خود را بازسازی کند.

سومالی از سال ۱۹۹۱ به صحنه جنگ داخلی تبدیل شده و از سال ۲۰۰۷ شاهد شورش گروه مسلح الشباب است. این گروه در تلاش برای براندازی دولت قانونی سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را در «موگادیشو» و دیگر شهرهای سومالی انجام داده به‌نحوی که شمار زیادی از افراد قربانی شده‌اند.

گروه تروریستی الشباب در سال ۲۰۱۱ از موگادیشو پایتخت سومالی رانده شد و بسیاری از پایگاه‌های خود را از دست داد، اما این گروه همچنان بر مناطق روستایی زیادی سیطره دارد.

یک اندیشکده آمریکایی در پژوهشی اعلام کرد بالغ بر ۴.۵ میلیون نفر در غرب آسیا و شمال آفریقا از سال ۲۰۰۱ به این سو در پی جنگ‌افروزی‌های آمریکا جان خود را از دست داده‌اند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار