کد خبر: 1168488
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
بازار بورس که از اردیبهشت ماه با سقوط قیمتی همراه شده بود طی چند روز اخیر با افزایش حجم خرید در نماد‌های بزرگ بار دیگر شاخص کل با صعود همراه شد و توانست وارد کانال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شود.
جواد عسکر

بازار بورس که از اردیبهشت ماه با سقوط قیمتی همراه شده بود طی چند روز اخیر با افزایش حجم خرید در نماد‌های بزرگ بار دیگر شاخص کل با صعود همراه شد و توانست وارد کانال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شود.
البته هنوز از دید بسیاری از کارشناس برای آنکه با قطعیت گفت که نزول به پایان رسیده است زود است و، اما اگر طی هفته آینده با سقوط سنگین همراه نشود می‌توان به صعود‌های شاخص امیدوار بود.
بازار سرمایه در هفته اخیر شاهد اتفاقات ناگواری بود، اتفاقاتی که باعث سقوط شاخص و وخیم شدن حال پرتفوی‌ها شد. حال سازمان بورس به نبال پیگیری این موضوع است و قرار است اسامی متخلفینی که آن زمان بازار را خالی کردند منتشر شود و این عامل باعث شده که حال بازار سرمایه وخیم شود و سهامداران دوباره اعتماد خود را نسبت به بازار از دست دهند.
هنوز ابهام‌های موجود در مورد نرخ خوراک سایه خود را از نماد‌های شیمیایی کم نکرده است و افت‌های قیمت‌های جهانی از یک سو و افزایش نرخ خوراک می‌تواند سودآوری نماد‌های پتروشیمی را تحت تاثیر گذاشته و طبعا بر بازار سرمایه نیز تاثیر داشته باشد.
به نظر می‌رسد بازار سرمایه نسبت به اخبار سیاسی منفی در حال حاضر واکسینه شده باشد و اگرچه در ابتدا با اخبار تحریم‌های جدید و یا تغییرات سیاسی رابرت مالی در امریکا واکنش منفی نشان داد، اما در حال حاضر تاثیر اخبار سیاسی در بازار کم شده باشد.
اما ترس از رکود همچنان در بازار سرمایه وجود دارد اگرچه دولت قول داده است که تمام تلاش خود را انجام خواهد داد که کاهش تورم به رکود نیانجامد، اما برای برخی از سرمایه‌گذاران بورس همچنان این ابهام وجود دارد. زیرا نمی‌شود انتظار داشت بازار سرمایه عملکردی متفاوت از وضعیت اقتصادی کشور داشته باشد، وقتی تورم بر اقتصاد کشور حاکم است و بسیاری از پروژه‌های عمرانی تحت تاثیر قرار گرفته و چشم‌انداز مثبتی برای سودسازی بنگاه‌های اقتصادی کشور کاهشی باشد ممکن است در آینده بازار‌ها دچار رکود شوند.
به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۱۸۶۸۷ واحد افزایش به ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۲ واحد و ارزش روز بازار به ۷ هزار و ۹۸۷ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۴۱۵۱ واحد رشد به ۴۸۹ هزار و ۲۰۵ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۹۹۵۱ واحد رشد به ۷۷۳ هزار و ۲۹۸ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۵۷۶۳ واحد صعود به ۴۴۷ هزار و ۸۲۱ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۲۶۸۷۳ واحد صعود به ۲ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۵۰۸ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۱۷۰۹۷ واحد رشد به یک میلیون و ۶۵۲ هزار و ۹۸۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۷۴۴۰ واحد صعود به رقم ۴ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۹۹۱ واحد رسید.
نماد فولاد، فملی، حکشتی، وتجارت، ومعادن بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و پارسان، شپدیس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۱۴۸.۰۴ رشد به رقم ۲۸ هزار و ۴۱۳ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۵ میلیارد و ۸۶۶ میلیون برگ سهم در قالب ۹۹۹ هزار و ۱۸۳ فقره به ارزش ۶ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار