کد خبر: 1168034
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
رئیس جمهور ترکیه قصد دارد فردا در نشست شورای وزیران درخواست سوئد برای پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی را بررسی کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، یک منبع به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، روز دوشنبه در نشست شورای وزیران، درخواست سوئد برای پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی را بررسی خواهد کرد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دولت سوئد چند روز پیش، مجوز هتک حرمت قرآن در برابر یکی از مساجد استکهلم را به یک فرد داده بود.

از سوی دیگر رئیس‌جمهور ترکیه پنجشنبه (۲۹ ژوئن) به شدت از سوئد برای دادن مجوز هتک حرمت قرآن کریم انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اردوغان در اظهاراتی تلویزیونی گفت: «بالاخره به غربی‌های گستاخ یاد خواهیم داد که اهانت به مسلمانان، آزادی اندیشه نیست».

چهارشنبه (۲۸ ژوئن) «سالوان مونیکا» ۳۷ ساله تحت حفاظت پلیس سوئد یک نسخه از کتاب آسمانی مسلمانان را مقابل مسجد اصلی استکهلم به آتش کشید. پیش‌تر، اقدام مشابه در مقابل سفارت ترکیه در سوئد در ماه ژانویه، هفته‌ها اعتراضات مسلمانان، تحریم کالا‌های سوئدی و تداوم مخالفت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو را در پی داشت.

اقدام توهین‌آمیز اخیر در سوئد، واکنش کشور‌های مسلمان را در پی داشته است. سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد پنجشنبه اهانت به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد و گفت: دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران همانند سایر مسلمانان و آزاداندیشان جهان چنین اهانتی را برنمی‌تابد و به شدت آن را محکوم می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار