کد خبر: 1167917
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مدعی شد که نارضایتی از جنگ اوکراین، فرصتی «استثنایی» برای جذب نیروهای روس برای این سازمان فراهم کرده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مدعی است که جنگ اوکراین برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مخرب و فرساینده و برای سازمان اطلاعات آمریکا «فرصتی استثنایی» بوده است.

برنز دراین‌باره مدعی شد: نارضاتی از جنگ، همچنان ارکان ارشد رهبری روسیه را آزار می‌دهد و این نارضایتی، زیر پوست الگوی یکنواخت پروپاگاندا و سرکوب ماهرانه است. این نارضاتی فرصتی استثنایی برای ما در سی‌آی‌ای فراهم کرده و این فرصت را به هدر نخواهیم داد.

مدیر سی‌آی‌ای با اشاره به اقدامات اخیر این سازمان در پیام‌رسان «تلگرام» برای برقراری ارتباط مردمی، مدعی شد که پیگیری بخش «تماس با ما» نشان می‌دهد که روس‌ها چطور به طور امن در «دارک‌وب» با سی‌آی‌ای تماس گرفته‌اند و به گفته وی، این امکان که در این پیام‌رسان فراهم شده، تنها در هفته اول ۲.۵ میلیون بازدید داشته است.(دارک‌وب به شبکه‌ای اطلاق می‌شود که در دسترس عموم نبوده و ردیابی فعالیت‌ها و شناسایی افراد در آن دشوار یا غیرممکن است.)

مقامات سی‌آی‌ای دخیل در این پروژه پیش‌تر به سی‌ان‌ان گفته بودند که حمله روسیه به اوکراین، «حفره‌ای بی‌سابقه» پیش روی آمریکا قرار داده و طرح قبلی جذب نیرو که بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین شروع شد(فوریه ۲۰۲۲)، کاملا موفقیت آمیز بوده است.

براساس اعلام یک مقام آمریکایی، برنز به‌تازگی به اوکراین سفر و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور و همچنین مقامات اطلاعاتی کی‌یف دیدار کرده است.

این مقام آمریکایی گفته است: برنز از آغاز حمله روسیه که بیش از یک سال از آن می‌گذرد، دائما به اوکراین رفته است و اخیرا هم به این کشور سفر کرد. او در این سفر بر تعهد آمریکا برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات جهت کمک به اوکراین به منظور دفاع از خود برابر تهاجم روسیه، تاکید کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار