کد خبر: 1167016
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
فرانسه برای نخستین بار روز دوشنبه موشک هایپرسونیک V-Max را با سرعت ۵ ماخ آزمایش کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری «فرانس پرس» روز سه‌شنبه به نقل از منابعی گزارش داد که فرانسه روز دوشنبه برای نخستین بار یک موشک هایپرسونیک آزمایش کرد.

فرانس پرس گزارش داد: «سرعت این موشک می‌تواند به بیش از ۵ ماخ یا ۶۰۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و کشور‌های اندکی در جهان هستند که این فناوری را در اختیار دارند».

فرانسه برنامه ساخت و توسعه موشک‌های هایپرسونیک V-Max را از ژانویه ۲۰۱۹ آغاز کرده است و فلورانس بارلی، وزیر دفاع وقت گفته بود که چند کشور این فناوری را در اختیار دارند و ما مهارت ساخت این موشک را در اختیار داریم و نمی‌توانیم بیش از این منتظر بمانیم.

گروه آریان که در زمینه صنایع دفاعی فعال بوده و در حوزه ساخت موشک‌های فضا پیما تخصص دارد و موشک‌های آریان این شرکت نیز شناخته شده است، برنامه توسعه موشک هایپرسونیک V-Max را به پیش می‌برد.

بر خلاف موشک‌های بالستیک که مسیر ثابتی را طی می‌کنند، مسیر حرکت موشک‌های هایپرسونیک پس از شلیک در هر مرحله از پرواز و در سرعت‌های بالا می‌تواند تغییر کند و مانورپذیری این موشک سبب می‌شود که پدافند‌های هوایی نتوانند با این موشک‌ها مقابله کنند.

آمریکا، روسیه و چین تنها کشور‌هایی در جهان هستند که تا پیش از این موشک هایپرسونیک داشته‌اند. اما چند روز پیش بود که موشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور رئیس‌جمهور، فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در ستاد این نیرو رونمایی شد.

موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و این سامانه‌ها را منهدم کند. این نوع موشک جزو جدیدترین تسلیحات و تجهیزات هستند که امروزه توسط کشور‌های همچون آمریکا، روسیه و چین تولید و به کارگرفته می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار