کد خبر: 1165725
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از افزایش سفر‌ها در صورت ۲ روزه شدن تعطیلات در کشور خبرداد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم جشن بین‌المللی الحاق ژئوپارک ارس به شبکه ژئوپارک‌های یونسکو که با حضور جمعی از مسئولین استانی و کشوری، فعالین بخش خصوصی و مهمانان بین‌المللی در محل منطقه آزاد ارس برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه عدم توزیع سفر و به تبع آن عدم امکان انتفاع مستمر جامعه محلی از اقتصاد گردشگری یکی از چالش‌های اصلی حوزه گردشگری به شمار می‌آید، از این رو با تلاش و پیگیری صورت گرفته در دولت سیزدهم بحث دو روزه شدن تعطیلات در قالب لایحه مدیریت خدمات کشوری در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. بر مبنای این اقدام با دو روزه شدن تعطیلات قطعاً شاهد رشد سفر‌ها در کشور خواهیم بود.

شالبافیان افزود: همزمان با آماده‌سازی بستر مساعد توزیع سفر با افزایش تعطیلات، نیاز است تا هر یک از استان‌های کشور اهتمام جدی در معرفی جاذبه‌های گردشگری خود داشته باشند و به تولید محتوا و تعریف مسیر‌های جدید اواویت دهند.

وی با اشاره به عدم تناسب سهم گردشگران استان آذربایجان‌شرقی با ظرفیت‌های بی نظیر این استان، یادآور شد: اینکه بسیاری از جاذبه‌های شهر تبریز، منطقه آزاد ارس و سایر شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی مغفول مانده و زمینه آشنایی با آن‌ها فراهم نشده است، نقطه ضعفی به شمار می‌آید که باید برای جبران آن تمامی ظرفیت‌های استانی و ملی به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از نیاز‌های حوزه گردشگری تقویت بخش سرمایه‌گذاری است، افزود: منطقه آزاد ارس امروز با پنج سال گذشته بسیار متفاوت است و اغلب پروژه‌های گردشگری فعال در آن پیش از این وجود نداشت. اما همین بستر مساعد امروز نیز نیازمند تقویت و تنوع بیشتر در زمینه جذب سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است.

معاون گردشگری با تأکید بر اینکه توزیع مکانی گردشگری خارجی کشور محدود به دو بخش محور‌ها و استان‌های محدودی هستند، یادآور شد: برای آنکه سهم محور شمال غرب کشور با محوریت تبریز تعریف و افزایش یابد نیاز است با در نظر گرفتن همه ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان از جمله ژئوپارک ارس به بازاریابی این محور فراهم توجه شود.

شالبافیان با اشاره به اینکه دولت امکان نقش‌آفرینی همه ذینفعان اقتصادی را در حوزه معرفی و تبلیغ گردشگری فراهم آورده است، تصریح کرد: بر مبنای مصوبه دولت تمامی هزینه‌هایی که فعالان اقتصادی چه در بخش گردشگری و چه سایر بخش‌ها برای معرفی کشور به زبان‌های خارجی داشته باشند در حکم هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد می‌شود به گونه‌ای که این ظرفیت می‌تواند زمینه نقش‌آفرینی همه فعالین اقتصادی استان را فراهم آورد.

همچنین وی با در نظر گرفتن حمایت دولت سیزدهم از حوزه گردشگری با اختصاص فصل مستقل در لایحه برنامه هفتم توسعه پنج ساله افزود: برخی مطالبات فعالین حوزه گردشگری در لایحه مذکور محقق شده است و رویکرد احکام ان را حمایت و تقویت سرمایه‌گذاری در این حوزه برشمرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی در پایان تاکید کرد: استان آذربایجان‌شرقی در زمره استان‌های سرآمد در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری است. در حال حاضر ۱۰۷ پروژه سرمایه‌گذاری در حال احداث با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومان در این استان وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار