کد خبر: 1163163
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
دادستان کل پیشین آمریکا می‌گوید که اگر اتهامات جدید علیه ترامپ درست باشد کارش تمام است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «ویلیام بار» دادستان سابق ایالات متحده در دولت «دونالد ترامپ» می‌گوید که اگر اتهامات وارده به ترامپ در زمینه نگهداری اسناد محرمانه درست باشد کار او تمام است.

ترامپ در کیفرخواست جدید توسط «جک اسمیت» بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا با 37 فقره اتهام روبرو شده است. رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند در کیفرخواست صادرشده علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا 37 مورد اتهام علیه او در ارتباط با نگهداری اسناد محرمانه، مانع‌تراشی در اجرای عدالت و طرح بیانیه‌های نادرست مطرح شده است.

در بخشی از کیفرخواست صادرشده علیه دونالد ترامپ تصریح شده او اسناد محرمانه را در اتاق خواب، حمام توالت، دفتر کار و انباری نگه داشته است.

آقای بار که از فوریه 2019 تا دسامبر 2020 دادستان کل ترامپ بود، روز یکشنبه از کیفرخواست جک اسمیت دفاع کرد.

او گفته: من از میزان حساسیت این اسناد و تعداد آنها شوکه هستم... و فکر می کنم قرار دادن چنین مواردی تحت قانون جاسوسی مبنی بر اینکه وی عمدا این اسناد را حفظ کرده است محکم و مستدل است.

ویلیام بار تاکید کرد، حتی اگر نصف این اتهامات هم درست باشد کار او تمام است.

دونالد ترامپ بلافاصله به اظهارات ویلیام بار پاسخ داد و در حساب خود در شبکه اجتماعی شخصی خود آقای بار را فردی ضعیف و تنبل خوانده است. 

ترامپ همچنین گفته، ویلیام بار به این دلیل این اظهارات را مطرح کرده است که ناراضی بوده و این اطلاعات نادرست هستند.

ترامپ قرار است روز سه شنبه در دادگاهی در میامی حاضر شود و به اتهامات تازه خود پاسخ دهد. 

ترامپ این اتهامات را تلاش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن وی از رقابتهای انتخاباتی خوانده و گفته حتی اگر محکوم شود باز هم از انتخابات کنار نخواهد کشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار